Close
Log Ind Opret Bruger

7+2 levedygtigt graviditet bange for at miste

• 24 november 2021, 17:27

Jeg er gravid efter min spontane abort i september måned, og er i dag 7+2 henne. I mandag da jeg var 7+0 var jeg til en tidlig scanning og fik set et smukt foster med anlæg til arme og ben og med et flot hjerteblink. Jeg blev kun sat 1-2 dage tilbage.

selvom jeg er lettet er jeg alligevel nervøs for at miste, da jeg kan læse om flere som har oplevet at miste i uge 7-8-9. Jeg ville derfor høre om de som har mistet i disse uger, om I inden da fik set et levedygtigt foster?

24. november 2021 kl. 19:20

Følger lige med

24. november 2021 kl. 19:22

20-25% af alle graviditeter går til grunde i uge 12, MEN i 95% af de tilfælde er der aldrig set hjerteblink.
    Så når man først har set hjerteblink er oddsene ret gode 😃

24. november 2021 kl. 19:23

Inden uge 12 mener jeg selvfølgelig.

24. november 2021 kl. 20:57

Jeg mistede første gang i uge 5 (nåede ikke nogen scanning) nogle måneder efter blev jeg gravid igen men mistede desværre  i uge 8. min scanning ugen forinden jeg aboterede viste to fine blommesække , men ingen hjerteblink, så vidste godt hvad klokken var slået.
    Blev dog hurtigt gravid igen for 3 gang og er nu i uge 34 ☺️

Har også kun hørt at hvis man har set hjerteblink er der gode chancer, dermed ikke sagt at man ikke kan være uheldig. Forstår 100% din nervøsitet!

Håber på alt det bedste for dig! ☺️🌸

24. november 2021 kl. 22:12

Jeg tænkte, og tænker stadig det samme.
    jeg så hjerteblink 6+5, og er 14 uger henne nu, og kan stadig nogengange (på trods af fin NF med en sund baby og stærkt hjerte) tænke HVAD NU HVIS..

den bedste løsning for mig har været at opgive statistik og procent chancer for det går godt, og bare tro på min krop har styr på det, og simpelthen tro på det bedste til modsat er bevist. Ved godt det er nemmere sagt end gjort (jeg har i sidste graviditet mistet i uge 21) men bekymringen vil altid være der og den er helt naturlig, vi holder jo omgående af den lille spirre og håber det går som det skal❤️ Og man må jo sige der findes MANGE FLERE lykkelige slutninger end ulykkelige 🙂 man hører bare ikke så ofte om de lykkelige.

så stol på din krop og prøv at finde ro i du har set hjertet slå, så alt er godt.

25. november 2021 kl. 00:25

Jeg var til tryghedsscanning da jeg troede jeg var 7+3 men blev rykket to dage frem der var et god og stærk hjerteblink så alt så fint ud. 9+3 var mine symptomer forsvundet og måtte kæmpe med at få en henvisning til scanning det fik jeg så 11+5 der var der ikke længere hjerteblink og Foster svarende til 9+2.

25. november 2021 kl. 08:03

Jeg blev scannet 7+1, men der var tingene slet ikke som de skulle være. Graviditeten svarede nærmere til 6+0. Men der var er lille, for langsomt, hjerteblink. Jeg aborterede 8+2.. Men ja man kan desværre aldrig vide noget, man kan kun håbe på det bedste. Ved jeg også får det svært, når jeg bliver gravid igen!

25. november 2021 kl. 12:50

Jeg blev scannet i uge 6+0 og fint hjerteblink men havde alligevel en MA I 8+4.

25. november 2021 kl. 16:41

Kære trådstarter. Hvornår aborterede du sidste gang? Havde du også set hjerteblink der?

25. november 2021 kl. 17:47

Hej med dig. 🙂

Ved min forrige graviditet begyndte jeg at pletbløde uden smerter fra omkring 5+4. Pletblødninger ville ikke stoppe så jeg tog til en tidlig scanning da jeg var omkring 5+6. Der så jeg kun en meget lille tom fostersæk, så jeg blev henvist til 2 hcg blodprøver. Men desværre var der på 2 dage kun en lav stigning på 200. Så der viste jeg godt hvad det ville ende med. Omkring 6+4 endte det så også i en spontan abort. Det er først i denne graviditet jeg har kunne se et foster og med hjerteblink.

25. november 2021 kl. 18:40

Det siges når der er set hjerteblink så risikoen for at miste på 5% hvad jeg har læst for andre og hvad jeg selv har oplevede tror jeg ikke på de 5% tror mere det er 10-15% når det forhåbentlig snart lykkes igen at blive gravid skal jeg se alt er som det skal være 10+ før jeg begynder at tro på det. Nu stoppede mit med at udvikle sig 9+2 og ja risiko for tab er størst 5+6 og frem til 9+6 da det er den tid  hvor organer og nervesystemet udvikles.

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.