Close
Log Ind Opret Bruger

5 børn

• 29 marts 2022, 15:58

Kære mødre derude

Jeg har i forvejen tre børn og fandt for et par uger siden ud af, at jeg er gravid igen. Jeg blev meget glad og begyndte straks at planlægge oppe i hovedet, hvordan det hele skulle være. I dag var jeg så til en tidlig scanning, fordi jeg næsten ikke kunne vente med at kigge ind til baby, og så viser det sig, at der er to!
    Jeg gik totalt i chok, og jeg ved ærlig talt ikke, hvilket ben jeg skal stå på!
    Der er tusind tanker, der flyver igennem mit hovede, og jeg er gået sådan i panik, at jeg faktisk nu overvejer abort.

Er der andre, der har stået i samme situation? Er der nogen, der har valgt abort på grund af tvillinger?
    Hvordan er livet med 5 børn? Er der i virkeligheden den store forskel på at have fire eller fem børn? Og tvillingebørn generelt? Jeg er også bekymret for komplikationer, for tidlig fødsel osv.

Jeg kunne så godt tænke mig at høre om jeres erfaringer, hvis nogen derude har stået i samme situation som mig.

De bedste hilsner!

29. marts 2022 kl. 19:49

Jeg har ikke lige 5 børn men snart 4. Jeg har en på 13 og er alenemor til en på 14 måneder og venter nu tvillinger. Nr 3 var planlagt da jeg ønskede at nr 2 skulle have en at vokse op med, da jeg har oplevet hvor alene min den første har været. Var til en tidlig scanning, hvor jeg nærmest var ved at falde ned af briksen. Var på ingen måde forberedt på at der kunne være to, kæmpe chok. Tog mig lige et månedstid eller to at vænne mig til tanken og nu kan det slet ikke være anderledes, glæder mig til at byde de to små velkommen til verden 🥰

Ville aldrig kunne vælge dem fra bare pga at der er to, havde et familiemedlem som foreslog at jeg fjernede den ene, så det ikke ville blive så hårdt 😠 ville aldrig komme på tale, tvillinger er noget unikt og de vil få et helt specielt forhold.

29. marts 2022 kl. 19:52

Stort kram har ikke prøvede det men har selv 3 og prøver for nr 4 vores er stadig ret små men ville aldrig vælge fra hvis der var 2 🙂 men skal nok finde ud af alt hen af vejen. Man bliver nød til at tænke over når man planlægger en graviditet at chancen er der

29. marts 2022 kl. 19:57

Jeg venter nr 5…

Jeg har ikke tvillinger, og 5. barn er lige så planlagt som de 4 andre.🙂

Jeg er sikker på at det vil være pisse hårdt at have 3 børn, og oveni tvillinger – men jeg er også sikker på, at det ville være så givende i sidste ende. Ja, de første år bliver med garanti benhårde, men uanset hvor svært det ser ud lige nu, så er jeg helt sikker på du nok skal klare den, og bliver glad for det.

Personligt ville jeg aldrig vælge en abort fordi der er 2. Jeg ville aldrig kunne leve med det valg.

Vores nr 4 var faktisk tvilling, men jeg mistede tvillingen i 9. uge…- så jeg kunne allerede nu have haft 5 børn 😅 nå bliver der lige 18 mdr imellem de 2 mindste. Det er for mig heller ikke en skid, og jeg frygter det, men véd, at det bliver godt om nogen år. 🙂

Vores eneste issue ved at vælge nr 5 var, at vi skulle have ny bil. Vi vil ikke køre rundt i 2 mindre, så vi har købt 1 stor 7 personers.🙂

Ingen kan vælge for dig, og kun du kan mærke hvad der er det rigtige for dig. Jeg håber du vil dele, når du har taget et valg 🙂🤗 kram til dig

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.