Close
Log Ind Opret Bruger

5 års aldersforskel (3. barn)

Tagget: 

• 14 august 2022, 19:00

Hej alle

har nok brug for bare små erfaringer for at lette mine tanker og forestillinger.

jeg har to børn; en på 6,5 år og en på 4 år. Jeg har lige opdaget nu at jeg er gravid med 3. barn – et ønske.

Men nu til alle de tanker og forestiller der pludselig dukker op.

der vil blive knap 5 år mellem min mindste (pige) på nu 4 år.
    Hvad tænker I om det? Tror I de vil få glæde af hinanden, vil de kunne lege sammen, vil de kunne bruge hinanden, vil relationen være både et venskab og søskendekærlighed.
    Eller vil aldersforskellen være så stor at de er for langt væk fra hinanden så de “kun” vil få en søskende relation som er mere passe-på-den lille relation?

Nogle med erfaringer med den aldersforskel?

mvh den bekymrende

14. august 2022 kl. 22:09

Det tror jeg bestemt ikke du skal være bekymret for🥰 De bliver en fin søskende flok og det vil være dejligt for både dig/ jer og dem, at de er en alder hvor de kan ‘være med’ og hjælpe med den lille nye.

Der bliver 7 år mellem vores pige og lille ny spire i maven og der er knap 9 år til storebror 1 og 11 år til storebror 2❤️❤️❤️ De knuselsker hinanden – det er hvad du gør det til i familierelationen🙏
    stort tillykke med graviditeten – hvornår har du termin?

kram M

15. august 2022 kl. 06:20

Jeg venter også nr 3.. og mine 2 drenge er 9 og 4.. storebror var 5,5 år da lillebror blev født og det var der intet problem i..

15. august 2022 kl. 07:19

Tak! Hvornår har du termin?😊

15. august 2022 kl. 07:20

Tusind tak og i lige måde!

jeg har termin d20/4, så det er helt nyt😊

15. august 2022 kl. 08:00

Jeg tænker ikke at du har noget at være bekymret for 🙂

Det er aldersforskelle der svarer næsten præcist til min søskendeflok – altså, mig og mine søskende, ikke mine børn. 😀 Vi har altid haft et godt forhold, selv om mit forhold til min storesøster, der er nærmest “jævnaldrende” med mig, naturligt har været mere venne-agtigt da vi var børn/unge. (Klart at en normalt udviklet 12-årig og en normalt udviklet 6-årig ikke kommer til at have et vennelignende forhold). Men det betyder bestemt ikke, at der har manglet kærlighed, og vi har altid lavet ting sammen. Det kan godt være, at de får svært ved at “lege sammen” i traditionel forstand, for de kommer aldrig til at være samme sted interessemæssigt. Men det betyder ikke at de ikke får lige så stor glæde af hinanden, lærer af/med hinanden, lærer at vise og modtage omsorg og oplever en lige så stor søskendekærlighed. De store kommer nok også til at slås/skændes mindre med den lille, for der er ikke den samme kamp om legetøjet, om opmærksomheden osv.

I dag er mine søskende og jeg i øvrigt både søskende og venner, men vores beskytterrolle over for den lille holder altså ved 😉

15. august 2022 kl. 08:16

Tak for dit svar!

ja det er nok meget det med at de er hver deres sted interessemæssigt samt udviklingsmæssigt som gør at jeg bliver bekymret for om de så overhovedet gider hinanden, vil lege sammen mm for synes alligevel det betyder meget for en søskendeflok så de kan blive lidt “uafhængige” af at de vokse skal lege med dem.. hvis du forstår✌🏻

15. august 2022 kl. 15:46

17/4 så forhåbentlig kommer vi til at følges ad👏😍

15. august 2022 kl. 16:15

Hyggeligt!!

du har tre i forvejen som så er tætte – mine to jeg har i forvejen er også tætte, så spændt på hvad der sker når der kommer en som er 5 år yngre – jeg har bare nogle rigtig irriterende forestillinger om at de bare slet ikke får glæde af hinanden som legekammerater, venner mm🙈🤯 Så frustrerende altså! For er så glad for det er sket men havde da ønsket der var 4 år istedet for 5 år…

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.