3 tab frygter et 4
-
17 februar 2024, 17:18
Hej
jeg har været igennem 8 års helvede tonsvis af ægoplægninger med donor æg og 3 tab men ingen baby. Sidst viste det sig til scanning at det var et vindæg.
nu er jeg tilknyttet klinik for gentagne tab og får dailiport immundæmpende selvom mine blodprøver er normale. Jeg fik lagt donoræg op 3/2 og fik målt hcg på 407 14/2 og 840 16/2. Afventer nu hvad de nu vil gøre men jeg er RÆDSELSLAGEN. For endnu et vindæg .. har simpelthen ikke kunne sove eller få ro på kroppen efter første blodprøve er så traumatiseret af min historik og så bange for endnu en skuffelse. Derudover har jeg ikke nogen symptomer denne gang. Frygter med mine snart 40 år aldrig at blive mor vi har ikke råd til at blive ved.
Andre end os der har været så meget igennem hvor det til sidst lykkedes? Ved slet ikke hvordan jeg skal slappe af i det her er så bange ..
17. februar 2024 kl. 18:11Er ked af jeres tab! 💔
Vi har selv mistet 3 gange, og været i udredning inden 4. gang var lykkens gang for os ♥️
Alle prøver hos os var fine, og man fandt derfor ingen årsag til tabene. Dog fandt man ud af, at jeg har for lavt stofskifte og antistoffer. Min læge sagde, at det for nogle kunne betyde, at man ikke blev gravid/havde svært ved at blive, og for andre at man mister graviditeterne. Det blev også bekræftet af de andre læger, men det er aldrig konkluderet, at det var årsagen til alle vores tab.
Jeg skulle som et forsøg tage Lutinus (progesteron) fra positiv test og hele 1. Trimester for at se om jeg kunne holde på graviditeten, og så selvfølgelig have et velreguleret stofskifte.
I sommers mistede vi desværre. Mit stofskifte var ikke velreguleret, og jeg nåede aldrig at tage Lutinus, da testen allerede var meget svag tæt på forventet mens (det er for mig et dårligt tegn).
I november testede jeg positiv igen, og venter lillesøster til sommer. Her fik jeg også Lutinus, og mit stofskifte er velreguleret ligesom ved storesøster ♥️
Jeg håber 4. gang er lykkens gang for jer, og sender masser af tanker og babystøv jeres vej 🤞🤗
26. februar 2024 kl. 21:36Hej alle
tak for jeres svar. Var til 3 blodprøve i dag hvor jeg er 6+0 uge 7 den var på 9940 men frygter det er for lidt er ikke doblet hver anden dag. Skal scannes på onsdag. Nogen der har forstand på hcg? Nogen steder står det at der kan gå 3-4 dg ml fordobling når man er i 6-7 uge ?
14 februar 407
16 februar 840
26 februar 9940
27. februar 2024 kl. 16:03Kære Nensypigen,
hvor er jeg ked af at høre om dine tab og år med skuffelser. Ufrivillig barnløshet er så uretfærdig og utrolig sårbart. Det er så forfærdelig angstprovokerende at være i og jeg forstår godt at du slet ikke får ro. Jeg har selv mistet fire gange, tre var senaborter og den sidste en “almindelig” i uge 9. Nu er jeg så gravid igen 6+5 og har det frygtelig fordi jeg hele tiden tror jeg mister igen. Jeg finder en mager trøst i at minde mig selv om at jeg er magtesløs i denne situation. Det er simpelthen ikke meget vi kan gøre andet end at stole på det lægerne har fortalt os og være god ved os selv (hvis vi har råd) med massage, akupunktur etc. – alt der kan få nervesystemet nogenlunde i balance. Det er godt du er tilknyttet centeret for gentagne graviditetstab. Har de ikke også gode tal derude? Jeg krydser fingre for dig og ønsker dig al held og lykke <3
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
-
-
GraviditetsmailsFå Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten
Debatter
- At miste
- Baby (0-12 mån)
- Babysitting
- Børn (1+ år)
- De kreative forældre
- Debatter opdelt efter landsdele
- Familie
- Fertilitetsbehandling
- Forældregrupper
- Fødslen
- Generelle debatter
- Gravid
- Iværksætternes klub
- Køb og salg
- Lukkede grupper – Blandet
- MM taberklubben
- Om Min-mave
- Ønsker graviditet
- Terminsgrupper
- Vi har BRUG for rene linjer!
-
Tilmeld dig nyhedsbrevet
Ja tak, tilmeld mig Min-Mave.dks ugentlige Nyhedsbrev.
Jeg tilmelder mig også Blognyhedsbrevet samt Særnyhedsbrev, der begge udsendes i ny og næ. Nyhedsbrevet omhandler bl.a. graviditet, familieliv, relevante og nye artikler, samfundsdebatter og konkurrencer. Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.
- Der er ingen kommende begivenheder.