Close
Log Ind Opret Bruger

2 bio’er i streg. Brug for et virtuelt kram

Tagget: 

• 17 november 2022, 00:55

Hej.

Er der nogle som har oplevet 2 biokemiske graviditeter i streg og at det så lykkedes i tredje forsøg? Eller kan man forvente en stime af bio’er nu fordi man har oplevet 2 i træk? Min ene bio skete i august, den anden i oktober. Så er blevet gravid ret hurtigt efter hinanden. Nu forsøger vi igen. Endnu en måned. Men jeg er bare enormt ramt af det hele. Føler mig efterhånden meget deprimeret og er så bange – ja nærmest angst – for at det vil ske for mig igen…
    Ingen ved naturligvis hvad der vil ske. Min læge er med inde over og vil gerne – når jeg tester positiv næste gang – have mig ned og så følge mig tæt for at se om tingene udvikler sig korrekt og ellers skal jeg jo nok sendes videre til noget udredning af en art grundet 3 i træk. Men altså er det normalt at opleve et par biokemiske i streg eller hvad? Er der nogle der ved det? Jeg føler mig ærlig talt yderst unormal. Og mange i mit netværk begynder så småt at annoncere graviditeter omkring mig. Det er sindssygt hårdt at høre synes jeg. De får det til at se så legene let ud. Jeg lyder så bitter I know, men det bunder jo helt klart i misundelse. Jeg synes virkelig oprigtigt, at det her er mega hårdt 😞

Tror bare jeg har brug for et rum hvor jeg kan få sagt det højt. Og måske høre nogle erfaringer…

17. november 2022 kl. 04:42

Er ked af jeres tab, stort kram! 🤗

Vi mistede selv 3 lige efter hinanden, og var i udredning for gentagne graviditetstab.
    Det var møj hårdt at se andres annonceringer, men det bundede jo i at jeg var ulykkelig på vores egne vegne.

Du vil hører, at det er normalt at miste ca. 2 gange, hvorfor man først bliver tilbudt udredning efter 3. gang. Det er så træls at hører på, og husker godt hvilke følelser jeg sad med.

Du er ikke alene om at have det som du har det, og du er heller ikke alene om at miste. Der er flere end man lige regner med.

For os var 4. gang lykkens gang. Jeg fik progesteron (Lutinus) fra 3+3/3+4 til 12+4, 1 tablet til nat for at se om det kunne hjælpe med at holde på graviditeten. Derudover blev mit lave stofskifte også velbehandlet.

Håber 3. gang er lykkens gang for jer 🤞♥️

17. november 2022 kl. 09:34

Det er helt normale følelser du sidder med især når man så gerne vil 🌸 vi har i år været igennem et vindæg, 2 bio’er og en MA som jeg er igang med at abortere nu. Vi har valgt denne gang at få foster og os undersøgt for om man kan finde en grund til at det gik galt igen. Jeg fik nemlig også progesteron tilskud som et forsøg på at holde på graviditeten. Men rent statistisk så burde næste graviditet for jer gå helt fint uden problemer, men det er svært at være i uvisheden. Håber lægen kan hjælpe og så får du lige det kram 🤗🌸🙏

17. november 2022 kl. 10:42

Kæmpe kæmpe kram, jeg forstår dig godt. Jeg fik at vide at det var helt normalt at miste to gange, men spurgte ikke om i træk var normalt. Jeg havde selv to sa i træk og jeg følte mig også som den eneste i hele verden. For min kæreste og jeg var 3. Gang lykkens gang ❤️

17. november 2022 kl. 12:48

Du er ikke alene i dine følelser, det er helt OK at have det sådan. Men husk også, at du kender ikke nødvendigvis de andres historier og forløb. De kan også have flere tab bag sig ❤️ derfor er det så vigtigt at snakke om, og det er både godt og sejt, at du laver dette opslag for at snakke om hvordan du har det.

17. november 2022 kl. 13:01

Har haft en bio og så en MA i løbet af det sidste år. Har fået progesteron hver gang. Er ikke blevet gravid igen endnu. Så jeg krydser virkelig for at det også vil lykkes for mig 3. gang ❤️

17. november 2022 kl. 14:14

Forstår udemærket dine følelser.

Jeg havde selv 3 tab lige i streg (december, marts og juni) men blev gravid igen i juli og han har holdt ved 😊

Det er desværre mere normalt end der bliver talt om, og det er ikke altid at vide hvorfor.

Jeg fik at vide, at bare fordi jeg havde mistet 2, var der ikke større risiko ved at miste en tredje gang. Jeg var bare uheldig og havde vrøvl med stofskiftet

17. november 2022 kl. 16:05

Tak for jeres svar alle sammen 💜

Det gør mig virkelig oprigtigt ondt, at så mange af os skal igennem det her før det lykkes… Det gør mig faktisk rigtig ked af det.
    Jeg har nok besluttet mig lidt for her på det sidste, at måske behøver hjælp ift. min psykiske tilstand qua det her. Noget psykologhjælp eller noget. Min kæreste er bekymret for mig fordi jeg render rundt og er så nede over det.
    Jeg håber naturligvis også, at 3. gang er vores lykkens gang. Men jeg tør slet ikke tro på det. Det gør faktisk ondt at tro på. Så jeg sidder lidt fast og jeg tænker på det konstant. Enormt forstyrrende og meget drænende.
    Jeg har altid haft en regelmæssig menstruation, har aldrig fejlet noget (af hvad jeg naturligvis ved) og bliver jo tilsyneladende fint gravid. De har bare ikke hængt ved endnu. Jeg har prøvet at tage vitex agnus den sidste måneds tid for at se om det skulle have en effekt, selvom jeg ikke rigtig tror det. Men forsøger at cope med alting på alle mulige måder for at få det bare lidt bedre oppe i hovedet…

Men tusind tak for jeres svar alle sammen! Tak fordi I tager jer tid til at svare. Det betyder meget for mig lige nu. Og igen – jeg er utrolig ked af, at så mange er gået gennem disse ting. Og samtidig så glad for at høre, at det også er lykkes for mange af jer. Og for dem – og os – det ikke er lykkes for endnu. Jeg hepper på os og krydser alt hvad der krydses kan for, at det snart vil ske 💜🤞🏼

17. november 2022 kl. 17:10

Jeg har oplevet 2 MA’er, 4 bio’er. Har været til udredning ved Ole Bjarne. Møg dygtig! De 2 MA’er mente han var rent uheld. Den ene MA endte desværre ud i et udskrab da jeg blev ved med at bløde. Der mente han at der var dannet arvæv i mine æggeledere og det var derfor jeg oplevede så mange bio’er efterfølgende. Fik taget blodprøver, der blev fundet noget antistof i mit blod og fik taget yderligere blodprøver, men der blev ikke fundet noget. Hans forslag var at jeg kunne opstarte prednisolon behandling ved næste graviditet. Desværre oplevede jeg endnu en bio. Hans næste forslag var IVF. Vi valgte det private, min kæreste og jeg. Hos en der har arbejdet sammen med Ole Bjarne. Jeg fik skyllet mine æggeledere, der var intet at se, alt var som det skulle være. Så det var ikke arvæv der forhindrede en normal graviditet. Men det gjorde en smule ondt på mig, så fertilitetslægen mente der havde siddet noget “fnuller” og blokeret. Noget som er ganske normalt. Folk som har fået skyllet æggelederen oplever derefter vellykket graviditeter. Måske du skulle nævne det for din læge, så du kan blive henvist til en gynækolog? Nå men vi valgte så at gå videre med IVF, da vi mente at nu skulle der altså ske noget! Blev gravid i første forsøg og er i dag 27+4. Fik prednisolon fra ægudtagning til uge 10. Og progesteronbehandling. Hvis vi en dag ønsker en 2’er, mener Ole Bjarne at vi skal prøve selv uden medicin og uden IVFbehandling. Så hvad det er der har været galt med os, vides ikke. Du skal bare vide at du ikke er alene 🥰

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.