1 år forfærdelig døgn rytme.
-
1 januar 2022, 23:08
hej. Jeg søger lidt råd, håber nogle kan hjælpe mig.. vores døgnrytme skal ÆNDRES Inden jeg starter på job igen.
jeg har en 1 årig dreng som trives fint spiser og for MME i aften flaske.
men han har stadig brug for flere lure end hvad andre på hans alder har.Hans vågen tid er nu 2 1/2 time, måske næsten 3 timer, og så kan man virkelig se og hører nu kan ikke mere. Han skal have sin lur.
vi skal have ændret hele vores rytme. Men hvordan gør vi lige det? Nogle råd?
Mellem kl 8-9 får han grød
11–11:30 for han lidt mme og så en lur. Sover som regl 1 1/2 time nogle gange 2.
Vågner kl 13.
13.30 brød, frugt osv vand af kop,Kl 15:30 viser han tegn til at sove.
så får han lidt mme til at falde til ro og så sover han typisk en time her.mellem Kl 17:30 og 18. Aftensmad vand og kop.
Kl 20 for han mme og ligges til at sove.
men vågner igen 40 min efter.kl 22.00 for han sin godnat flaske og et varmt bad og sover til natten.
kl 03.00 for han en nat flaske
den der sene lur skal have væk med det samme. Men hvordan gør jeg det bedst?
1. januar 2022 kl. 23:31Hvornår står i op i hverdagen? Det kunne godt lyde som om i vågner meget sent, og i bør nok gå efter en døgnrytme (inkl. at vågne om morgen) der svarer til jeres hverdag.
så find ud af hvordan jeres hverdagsdøgnrytme skal være, arbejd jer hen imod denne.væk barnet om morgen (måske ikke start brat ud med 2 timers tidligere vækning), og byg langsomt på den hversdagsrytme der giver mening.
min dreng på 14 måneder får stadig to lure, han kan ikke undvære dem. Vi står op kl. 6, første lur kl. 8, næste lur kl. 11.30 og puttes til nat kl. 18.30. Og sover så de 11-12 timer om natten han skal 🙂 men det kan han også kun fordi han er dødtræt. Hvis han sover lur på den anden side af kl. 16 (eller bare falder i søvn i bilen i 10 minutter) er putning kl. 18.30 dødsdømt. Så vi holder os meget stramt til puttetidspunkterne 🙂
1. januar 2022 kl. 23:31Er der sket noget ualmindeligt det sidste stykke tid, eller måske meget? Her ovenpå jul og nytår har min datter selv haft brug for to store lure, og hun sover ellers normalt kun én som vare mellem 1-2 timer. Vi VED at det er fordi at der er sket meget i den sidste stykke tid, og at hun derfor har fået mange indtryk og måske for meget stimulering med alle de nye ting som er sket her i dagene.
Hvis du kan nikke genkendende til dette, så bare rolig – han finder sin rytme igen når i får en mere almindelig hverdag og han lige er kommet sig <3 Prøvede det selv med min store dreng dengang også, og det er helt det samme mønster de viser <3
Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at der er noget galt, meeeeen hvis han i sin vågentid er en glad dreng som udvikler sig og reagere som han skal (til trods for trætheden selvfølgelig) så skal du ikke være bange! Det kan også være fordi han er i gang med et udviklingstrin og hans omverden dermed pludselig er blevet større! Hold øje med det og hans trivsel, og føler du at der er noget galt, så prøv at kontakt en læge, for ellers er jeg sikker på det nok skal gå i sig selv igen snarest <3
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
-
-
Graviditetsmails
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten Debatter
- At miste
- Baby (0-12 mån)
- Babysitting
- Børn (1+ år)
- De kreative forældre
- Debatter opdelt efter landsdele
- Familie
- Fertilitetsbehandling
- Forældregrupper
- Fødslen
- Generelle debatter
- Gravid
- Iværksætternes klub
- Køb og salg
- Lukkede grupper – Blandet
- MM taberklubben
- Om Min-mave
- Ønsker graviditet
- Terminsgrupper
- Vi har BRUG for rene linjer!
-
Tilmeld dig nyhedsbrevet
Ja tak, tilmeld mig Min-Mave.dks ugentlige Nyhedsbrev.
Jeg tilmelder mig også Blognyhedsbrevet samt Særnyhedsbrev, der begge udsendes i ny og næ. Nyhedsbrevet omhandler bl.a. graviditet, familieliv, relevante og nye artikler, samfundsdebatter og konkurrencer. Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.