Close
Log Ind Opret Bruger

PCOS væk efter graviditet???

• 6 september 2012, 21:09

Hej Piger

Vi er igang med nummer to og ville lige høre om der er andre der kender til om PCOS kan forsvinde efter en graviditet?

Frygter sådan at den stadig er der og vi skal igennem hele behandlingsmøllen igen…

7. september 2012 kl. 10:58

Jeg har hørt, at PCOS kan blive mildere efter en graviditet og især amning, men jeg tror ikke, at man skal regne med at det helt forsvinder. Jeg håber det går hurtigt med, at få nummer to.

8. september 2012 kl. 13:49

Jeg har PCO og fik barn via insemination (IUI-H) i 2009.
    Nu prøver vi igen, men det er desværre ikke lykkedes af sig selv, og vi får hjælp igen…
    Til gengæld oplevede jeg efter graviditet at mange af mine PCO-symptomer forsvandt, fx vejer jeg i dag 5 kg mindre end jeg gjorde før jeg blev gravid!
    Det har sikkert også noget med livsstil at gøre, fordi sådan en lille purk skaber krav til ens energi og madvaner.
    Min læge havde sagt, at det sikkert ville blive lettere at blive gravid anden gang, men det fik han så ikke ret i…

8. september 2012 kl. 22:30

Hvordan er det med betaling af behandling til nr 2?

Og ja der kræves en del når de er små… Fuld knald på…

8. september 2012 kl. 22:44

Jeg har tabt 58 kilo. Og i den forbindelse forsvandt ikke kun overflødige kilo men også PCOS

8. september 2012 kl. 22:52

Shalon skrev:

Jeg har tabt 58 kilo. Og i den forbindelse forsvandt ikke kun overflødige kilo men også PCOS

Hvor er det godt gået… Sikke en masse kilo 

Nu har jeg ikke nogle kilo at døje med da jeg er meget atypisk i PCOS tale. Er en af de få procenter der ikke har overvægt eller problemer med insulin niveauet. 

Men håber og beder til at det er væk, cyklus er mere stabil og kan teste pos. på ÆL test…

9. september 2012 kl. 07:34

Ja, graviditet kan godt helbrede – eller ihvertfald mildne PCOS-symptomerne.

Jeg har PCOS, og det har min mor også – det er jo arveligt. Min mor var vist én af de første i Danmark, som fik hormoner, som forsøg til graviditet, da de ikke selv kunne få børn – det var i 1981. Efter mine forældre fik mig, kom min bror meget uplanlagt lige bagefter. Og efter graviditeterne var min mors menstruationer pludselig regelmæssige – så ja, en graviditet kan godt helbrede PCOS

Jeg er nu gravid med den første (efter ICSI-behandling), så jeg er da egentlig også spændt på, om mine PCOS-symptomer forsvinder bagefter  

9. september 2012 kl. 08:00

Hejsa

Jeg har også PCOS og fik mit første barn for 14 år siden, dengang var jeg í behandling. eg fik besked på ikke at bruge hormon prævention hvis vi ønskede flere børn. Vi valgte slet ikke at bruge noget og efter 16 mdr. var jeg gravid igen, uden nogen hjælp. De sidste 10 år har jeg med min nye mand slet ikke brugt prævention, og jeg blev gravid igen i januar i år, desværre mistede jeg den igen.

Men jeg er altså blevet spontan gravid 2 gange selv om min PCOS er meget voldsom.

Problemet er jo bare at man ikke kan planlægge noget nå man som jeg har mens 2 gange om året…. det ville være meget dyrt i ÆL test!!!

Held og lykke

9. september 2012 kl. 15:35

Hej Hej …. Jeg fik min menstruation 4 måneder efter, så kunne jeg se vægten steg lidt igen og i samme takt kom det snigende 🙁

9. september 2012 kl. 15:37

Shalon skrev:

Super super sejt og så flot

9. september 2012 kl. 15:58

Tak ;0)

12. september 2012 kl. 19:36

Vi fik vores barn ved hjælp af IÚI grundet min PCO, som havde et godt tag i mig.
    Jeg ammede i 17 mdr og min gyn’s konklusion, da jeg var til tjek for et par måneder siden, var, at jeg havde helbredt mig selv. Min mens er ikke 100 {59eb6929dbdd92450447821c8f9accb9a2cfbc8c912cf4cee2e0653dfb4a0566} regelmæssig, men jeg menstruerer naturligt, og både vi og gyn tror på, at vi kan klare det selv, når vi en dag ønsker os et barn mere.
    Held og lykke.

Anonym
    13. september 2012 kl. 13:00

PCO(S) forsvinder aldrig det er en uhelbredlig sygdom den kan godt blive mildre men forsvinder aldrig 

13. september 2012 kl. 13:17

Her er vi også igang med nr. 2. Fik en dreng vha ICSI i 5 forsøg første gang. Jeg har også atypisk PCOS og er normalvægtig. Har ikke haft spontan mens før graviditet, men regelmæssig efter!!! Så det var da lidt positivt… Men PCOS er noget der altid vil være der. Har så desværre også lige fået at vide, at jeg også har endometriose, hvilket ikke er opdaget tidl… men jeg håber alligevel det kan lade sig gøre med at få en guldklump mere
    Held og lykke til Jer andre med behandlingen!!

22. september 2012 kl. 07:58

Jeg er ikke sikker, vi fik at vide, det var gratis, men blev afvist hos den offentlige klinik fordi vi allerede har et barn!!??
    Så gik vi til privat med lægeerklæringen, og jeg regner med, behandlingen er gratis – men man skal selvfølgelig betale medicinen selv.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.