Close
Log Ind Opret Bruger

Pcos og Clomid behandling – erfaringer?

Anonym
    21 december 2020, 16:56

Hej! Jeg har lige fået konstateret Pcos, og har uregelmæssige menstruationer. Min kæreste og jeg vil gerne have et barn sammen. 
    Derfor er vi lige startet i behandling hos en gyn. Jeg er blevet ordineret 50mg Clomid i 5 dage, med start fra næste menst., som gerne skulle være i januar engang.

Men ellers er det sparsomt med info fra min gyn. omkring forløbet. Jeg har aldrig prøvet hormonbehandling, og har hørt, at Clomid faktisk er udgået fra det danske marked.. Derfor føler jeg mig lidt utryg, da jeg ikke kender til eventuelle bivirkninger osv..

Er der nogen herinde der har prøvet Clomid? Har I oplevet bivirkninger? Og hvordan har forløbet ellers været?

Kom frisk! 

22. december 2020 kl. 12:47

Jeg har været på clomid i 7 cyklusser, og som sådan ikke oplevet nogle bivirkninger psykisk, derimod synes jeg fysisk at det har føltes som om det satte en stopper for min forbrænding og min krop føltes ret så oppustet.

Jeg kender ikke til andre typer hormoner, fordi jeg kun har fået disse, men det er en mild form for hormoner, som gerne bare skulle give et ekstra skub til den naturlige cyklus. Jeg udviklede altid 3 æg klar til insemination på Clomid. 

Så tænker ikke du skal være så bekymret.

Anonym
    22. december 2020 kl. 13:19

Okay. Mange tak for feedback:) Jeg vil prøve Clomid og se hvordan det går.

26. februar 2021 kl. 11:17

Hej Signesarah!

Jeg står selv i samme situation som dig, skal også starte på clomid fra næste menst, som forhåbentlig er i marts måned. Hvordan er din proces gået?

Anonym
    26. februar 2021 kl. 17:47

Hej! Tak for dit reply. 
    Min Clomid behandling gik heldigvis fint, uden de store bivirkninger:) Og de bivirkninger jeg mærkede til, var mest de første par dage, hvorefter det føltes som om, at min krop indstillede sig stille og roligt på behandlingen.

Jeg tog en pille hver aften, inden sengetid, da det virkede bedst for mig.

Den bivirkning, som jeg mærkede mest til i starten, var helt klart hedeturene, som gjorde det svært at sove om natten. yesUd over det, havde jeg lidt indre uro og lidt hovedpine on-off. Og det var det. Men jeg accepterede det og tænkte, at siden jeg kun skulle tage pillerne i 5 dage, så er det overskueligt:) 

Jeg tog den første pille på cyklusdag 6, og var til scanning nogle dage inden forventet ægløsning. 
    Så tog jeg en ægløsningssprøjte (Ovitrelle), efter opfordring fra min gyn, og der var heller ikke de store bivirkninger. Faktisk ingen mærkbare..

Nu er jeg så igang med Lutinus, som er progesteron stikpiller, som jeg skal tage i hvertfald 14 dage. Jeg synes jeg får en rigtig god vejledning på den fertilitetsklinik jeg er tilknyttet. smiley  men der er stadig længe til testdag..

26. februar 2021 kl. 23:56

Tak for dit svar!smiley

Skal du have insemination eller skal i selv prøve? 
    Og hvordan kan det være du skal starte på de andre ting? Fungerede clomid ikke helt på ægløsning eller hvordan? Undskyld mine mange spørgsmålyes

Anonym
    14. marts 2021 kl. 17:21

Hej!

Jeg er nu på 2. omgang Clomid, helt uden bivirkninger denne gang:)

Kæresten og jeg har indtil videre "kun" forsøgt i 1 cyklus. Vi er blevet rådet til hjemmerul de første 2-3 cyklusser, inden evt inseminering tages i brug senere. cool
    Jeg fik ægløsningssprøjte, fordi jeg har pcos (er dog meget slank) og dermed sjældent får ægløsning af mig selv.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk