Close
Log Ind Opret Bruger

meget nedsat sædkvalitet

• 20 september 2013, 20:45

hej (:

det er første gang jeg skriver herinde, men har virkelig brug for at høre andres erfaringer.

mig og min mand har forsøgt baby i 2 år uden held.. vi tog til lægen og fandt ud af at min mands sædkvalitet er meget nedsat.. første undersøgelse viste 9 millioner sædceller pr mil., anden undersøgelse viste 0,5 mill.

nu skal vi i gang med reagensglas.. jeg er 22 år og har heldigvis ingen problemer med fertilitet.. jeg vil høre om nogle af jer har haft samme problem og opnået graviditet alligevel? er virkelig bange for at vi ikke kommer til at få børn.. /:

Slettet bruger
    20. september 2013 kl. 21:25

Min bror fik at vide at hans sædkvalitet var under 5{5bbb5c2eca9f3fdf39a682d2114c00f4e1f8661ac2f0703a23576d6393add2c4} værd.. De skulle laves i mikro-reagensglas eller donor. De forsøgte et par gange, men konen kunne ikke klare hormonerne – så de skrev sig om til at adopterer.. Kort tid efter blev hun gravid på naturlig måde.. Han har nu 3 børn lavet på ØKO-måde ! 😀

Prøven af sædceller er jo en "her og nu- situation".. Det ændre sig hele tiden.. så læs alt hvad I kan om hvordan I kan forbedre det.. F.eks. ingen stramme bukser, ingen sædevarme, så er der ting man skal og ikke skal spise.. og så husk vitaminerne – Der er nogle der hjælper sædcellerne !

Held og lykke ! 😀

20. september 2013 kl. 22:58

min mand havde lav sædkvalitet 7 millioner havde han efter rensning. Vi lavede ivf og blev gravid efter første forsøg. Nu 2 år efter er jeg gravid igen uden hjælp.

20. september 2013 kl. 23:05

orhh hvor er det skønt at læse jeres svar ! mangler virkelig at høre positive historier.. håber vi er ligeså heldige så vi os ka få en baby uden hjælp… det virkelig trist hvergang jeg får min mens. da jeg hver måned har håb om at den ikke kommer…

20. september 2013 kl. 23:52

Hej
    Jeg er 25 og er også i ICSI behandling.. jeg var til blodprøve i onsdags – gravid i første forsøg..

Vi er så lykkelige.

21. september 2013 kl. 01:09

Jenny det skal nok lykkes bare man kommer i behandling så skal det nok komme, det er den første vej til at få et barn. Vi havde 5 år uden en eneste graviditet og så var i behandling engang og så var den der, nu er min søn 2 år 🙂 Men kan godt forstår at man er meget i tvivl k starten og man ved ikke hvad man skal tro, men heldigvis findes der dygtige læger nu til dags og det er sjælent at folk ender med ikke at få noget ud af behandlingerne.

21. september 2013 kl. 08:38

Hej

Det viste sig også, at min mand havde stærk nedsat sædkvalitet – den steg dog en tredjedel, men var stadig stærkt nedsat, efter han havde taget diverse vitaminer i nogle måneder. Vi var ellers henvist til IVF, men lige inden vi skulle starte, blev jeg naturligt gravid :).

Jeg ved med sikkerhed, at vi kun havde sex to gange efter, at hans sædkvalitet steg (og her var den altså stadig stærkt nedsat), da min ægløsning faldt sammen med de gange, hvor han skulle aflevere sædprøve. Det var en af de to gange, som gjorde mig gravid, så det kan altså godt lade sig gøre…

SIkker på, at du nok skal blive gravid på den ene eller anden måde 🙂 Pøj pøj med det

22. september 2013 kl. 16:10

tusind tak for jeres svar <3 dejligt  at i gad dele det med mig (:

22. september 2013 kl. 16:42

Der er osse mange der har haft held med ”spis dig gravid” bogen,

Der er en masse gode råd om ernæring og andre ting man kan gøre for at højne sæd/æg kvaliteten på en naturlig måde.

Det kan supplere evt behandling 🙂

Held og lykke med det hele.

22. september 2013 kl. 16:51

Bare rolig, man kan sagtens få børn, selv om sædkvaliteten er mega dårlig! 🙂 Min kærestes sæd er også meget nedsat, den dårligste prøve var 50.000 celler med 95{5bbb5c2eca9f3fdf39a682d2114c00f4e1f8661ac2f0703a23576d6393add2c4} døde :-/

Vi har fået vores datter med icsi, hvor de tager de bedste sædceller fra og sprøjter direkte ind i ægget, der skal man jo kun bruge en celle pr æg, så det er fuldstændig lige meget om der er 10 eller 1 mio gode celler hvis du alligevel kun får 10 æg ud 🙂 jeg er i øvrigt gravid igen på samme portion æg, som har ligget i fryseren siden vores datter blev til, så det kan sagtens lade sig gøre! Og ja det er da skide hårdt at være i behandling, men det er det hele værd når det lykkes og det er jeg sikker på det også gør for jer! 🙂

Held og lykke og knus!

22. september 2013 kl. 20:03

Mumi82 skrev:

Bare rolig, man kan sagtens få børn, selv om sædkvaliteten er mega dårlig! 🙂 Min kærestes sæd er også meget nedsat, den dårligste prøve var 50.000 celler med 95{5bbb5c2eca9f3fdf39a682d2114c00f4e1f8661ac2f0703a23576d6393add2c4} døde :-/

Vi har fået vores datter med icsi, hvor de tager de bedste sædceller fra og sprøjter direkte ind i ægget, der skal man jo kun bruge en celle pr æg, så det er fuldstændig lige meget om der er 10 eller 1 mio gode celler hvis du alligevel kun får 10 æg ud 🙂 jeg er i øvrigt gravid igen på samme portion æg, som har ligget i fryseren siden vores datter blev til, så det kan sagtens lade sig gøre! Og ja det er da skide hårdt at være i behandling, men det er det hele værd når det lykkes og det er jeg sikker på det også gør for jer! 🙂

Held og lykke og knus!

hej (: tusind tak for dit svar, du giver mig håb hehe, men jeg tænkte hvor mange sædceller skal manden mindst have før man kan lave icsi? fordi har læst at nogle blir nødt til at bruge donorsæd .. så der er vist et minumums krav eller hvordan ? (:

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk