Close
Log Ind Opret Bruger

Positiv test hjemme, men negativ ved lægen?

• 19 juli 2021, 13:40

Overskriften siger det hele 🙁

Hej skønne kvinder.

Jeg har taget 10 positive test samt en clearblue, for at være helt sikker. Vi har haft en del graviditeter uden for livmoderen, så jeg ringede derfor i dag til lægen. Lægen tog 2 test og de var negative?! Han troede ikke på, at jeg var gravid men tog alligvel en blodprøve, som jeg får svar på om 2 dage. Føler alt håb er taget fra mig.. har nogen prøvet det samme? 🙁 

19. juli 2021 kl. 13:51

Årh hvor frustrerende!

Kan urinprøven ved lægen have været mindre koncentreret? Hvis du lige havde tisset hjemmefra og derefter pressede en tår ud hos lægen som blev brugt til testene, så er der jo ikke noget at sige til at de ikke slår ud. Jeg håber det er derfor 🙂

Derudover synes jeg det er mærkeligt at du får taget en test ved lægen, det har jeg hørt at de ikke gør længere, fordi hjemmetest er lige så gode. De fleste tager også kun blodprøver hvis der er en grund til det (eksempelvis at man har mistet før eller ikke er sikker på hvor langt man er henne eller der har været blødning osv)

Jeg tror på at blodprøven er med dig, men der er selvfølgelig intet andet at gøre end at vente 🙂 hvis du har flere test kan det måske hjælpe på nerverne at tage den i morgen?

Babysnak.dk

19. juli 2021 kl. 14:02

Ja, det var noget af en mave puster. Jeg løb også ned på apoteket og købte en, som jeg kan prøve i morgen tidlig.
    Jeg prøver i hvertfald at bilde mig selv ind, at det var den dumme kop the jeg drak lige inden jeg tog afsted 😅

Nej, jeg har godt hørt at de ikke tester mere. Synes også det var mærkeligt, at han ikke lige kiggede om livmoder var lukket..

– Men ja, der er ikke andet end at vente til torsdag.. puha 🥺

19. juli 2021 kl. 15:18

Er det først torsdag du får svar? Er det bare hcg der er målt ?

19. juli 2021 kl. 15:34

Ja, det er først torsdag. Skal have en blodprøve igen på onsdag. Det er bare hcg de målte 😁

19. juli 2021 kl. 15:37

Ka du ik se på sundhed.dk?

19. juli 2021 kl. 15:40

Årh, det ved jeg ikke. – Men det vil jeg da lige tjekke, tak! 😄

19. juli 2021 kl. 16:11

Men self de skal tage to for at se om den fordobles:)

19. juli 2021 kl. 16:35

Har lige været inde og kigge på sundhed. Der er heldigvis HCG i blodet – tak for hjælpen. Så håber jeg bare at det er fordoblet ved næste 🤞🏼

19. juli 2021 kl. 16:39

Hvor meget er den på ?

19. juli 2021 kl. 16:39

43 UI/L 😄

19. juli 2021 kl. 16:57

Hvor langt er du?

19. juli 2021 kl. 16:59

Det ved jeg ikke, synes det er svært at regne ud. Men clearblue testen siger at undfagelsen er fundet sted for 1-2 uger siden

20. juli 2021 kl. 07:59

Ja ok. Har du testet igen til morgen. ?

20. juli 2021 kl. 07:59

Ja, den er positiv 🥰

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.