Close
Log Ind Opret Bruger

Børnehave..

• 21 maj 2008, 07:10

Hejsa Piger

Nu vil jeg lige høre jer af der har børn i børnehave. Jeg føler virkelig ikke jeg laver andet end at brokke mig hele tiden og så lige en gang til.

Min datter går i en naturbørnehave, hvilket betyder de har to heste og 5 kaniner. En gravid ged på vej, et kæmpe kavarie masser af fisk, jeg ved ikke om der kommer flere dyr, men de skal igang med at renovere og bygge om, så vi må afvente og se hvad der sker.

Da min datter startede havde de to geder, men men men de begyndte at lugte (hangeder) og derfor besluttede børnehaven at de skulle fjernes fordi de ikke kunne holde lugten ud (chok) hvad fanden ligner det at aflive dyrerne bare fordi de lugter? Hvilket signal sender det lige børnene, og helt ærligt hvad lærer de af det? At når det ikke lige passer os så afliver vi dem bare. Nu vil de så have en gravid ged i stedet for, men hallo hvem siger den ikke er gravid med en han??  Så afliver de måske også bare den?

Jeg aner ikke hvor tit der bliver gjort rent ved de dyr og om kaninerne i det hele taget får klippet klør, men de render jo næsten rundt og går på spidserne. Siger man det til dem at de skal klippes er der bare ingen der gider kommentere det. Men de glemmer altså lige lidt at de dyr jo er i hænderne på de små størrelser næsten dagligt og bliver de forskrækkede så kan de altså godt sætte fra. Glemmer de ikke lidt at de ender med nogle af børnene ender med nogle grimme sår?

Kostpolitikken er helt hen i vejret.. en ting er at de ikke ser vi giver børnene chokolade med i madpakken (pålægchokolade, mælkesnitter, chokoladekiks) Men nu er de også begyndt at nægte de børn der spiser morgenmad deromme en smule sukker på deres havregrød (selv forældre som sidder og får en kop kaffe eller te kan ikke en gang få lidt sukker i) Marmelade er også et fyord deromme. Frugtordningen er lavet sådan at man kun har frugt med en gang om måneden men så har med til alle børn. Og hovedgrunden til det er at de VIL se børnene spise frugt hver dag og at det er varieret. Ikke noget med samme frugt to dage i træk (hvad er det for noget hvis barnet nu selv har valgt at tage et æble med flere dage er der vel ikke noget galt i det?) Nå men det sidder de og diktere at vi skal tænke os om og undgå sukker, søde sager og fedt og det kan jeg da sagtens følge dem i ingen tvivl der… MEN HVAD FANDEN ER SÅ MENINGEN MED AT PÆDAGOGERNE HAR MAYONNAISE STÅENDE I KØLESKABET TIL DERES MADPAKKER ? Ja undskyld mig men dobbeltmoralen længe leve altså. (grr)

Undskyld skulle lige af med det. Men hvad er jeres mening om jeres børns børnehavers kostpolitik og jer der har børn i børnehave med dyr? hvordan foregår det der?

jeg er så træt af at komme derom og bare have lyst til at skabe mig tosset. Men nej kan jeg heller ikke for når vi som forældre kommer og henter vores børn står pædagogerne i enlille rundkreds og snakker og det er en cirkel man bare slet ikke kan komme igennem til. Nej du kan tage dit barn og så gå hjem. Tror hvis jeg bad naboen hente min datter en dag var der ikke nogen der ville opdage det (chok) Kom med en stor lastbil og en pose slik og stil dig ved lågen, så ville man kunne tømme børnehaven på under to min (forvirret)

Nå det var lige dagens brokkeri hahaha nej jeg vil gerne høre jeres erfaringer.

(knus)

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk