Close
Log Ind Opret Bruger

Voksi eller SleepBag?

• 24 oktober 2017, 18:29

Voksi eller Sleepbag? 

Hvad siger panelet? Jeg ved st Sleepbag er noget nyere på markedet end Voksi, så det kan være lidt svært at finde nogle som har erfaring med den.

Anonym
    24. oktober 2017 kl. 18:36

Jeg har en Sleepbag og er rigtig glad for den. Det er praktisk, at hele molevitten kan gå i vaskemaskinen og tørretumbler.

Havde købt en brugt Voksi af en veninde. Jeg vaskede betrækket og det var SÅ bøvlet at få betrækket på dynen igen. Derfor købte jeg en Sleepbag i stedet, så slap jeg for besværet 🙂

Så jeg vil helt sikkert anbefale Sleepbag frem for Voksi 🙂

24. oktober 2017 kl. 18:39

Vi har en sleepbag, og den er virkelig lækker og "brugervenlig". Er vild med, at den er nem at skille, vaske og samle samt har flere folde/lukkemuligheder alt efter vejret smiley

24. oktober 2017 kl. 18:58

Jeg er kæmpe uld-fan og voksibruger, så jeg vil sige Voksi. Men jeg har heller ikke prøvet den anden. jeg kan sagtens se, at det er smart, at den kan vaskes og tumblers i et stykke. 

24. oktober 2017 kl. 19:04

Vi har en Sleepbag og er så glade for den 🙂 

min søn er en varm dreng, så elsker at den kan foldes på forskellige måder,

så det passer til ham, årstiden og vejret.

24. oktober 2017 kl. 19:23

Vi købte en Voksi brugt, og jeg fortryder faktisk at vi ikke købte en Sleepbag i stedet for. Alle de snorre er et mareridt! crying jeg overvejer meget at købe Sleepbag og så bare lade voksien blive brugt i dagplejen. 

Anonym
    24. oktober 2017 kl. 20:07

M.89 skrev :

Vi købte en Voksi brugt, og jeg fortryder faktisk at vi ikke købte en Sleepbag i stedet for. Alle de snorre er et mareridt! crying jeg overvejer meget at købe Sleepbag og så bare lade voksien blive brugt i dagplejen. 

Det er præcis alle snorene, som også gjorde, at jeg solgte Voksi og købte en Sleepbag i stedet. Det er jo slet ikke til st finde hoved og hale i alle de snore enlightened

24. oktober 2017 kl. 20:20

Tak for alle jeres gode svar 🙂 Jeg har netop bestilt en Sleepbag!

24. oktober 2017 kl. 21:26

dumdidej skrev :

M.89 skrev :

Det er præcis alle snorene, som også gjorde, at jeg solgte Voksi og købte en Sleepbag i stedet. Det er jo slet ikke til st finde hoved og hale i alle de snore enlightened

Ja selv min rolige mand har ikke tålmodighed til alt det halløj kiss så tænker også vi ender med en Sleepbag sad

28. oktober 2017 kl. 09:06

Har nu fået denne lækre sag! 

Hvordan putter i dem? Altså hvad har de på af tøj? Min datter er netop puttet i langærmet body, bukser, sokker, hue og vanter. Jeg er lidt i tvivl om overlæderet skal på barnevognen eller ej? Hvad gør i? 

Anonym
    29. marts 2021 kl. 22:13

l2591 skrev :

Hejsa, 

Ved det nogle år tilbage du købte sleepbag. Men overvejer selv at købe, er du glad for din? Ved ikke om det forsent at købe når baby snart  er 1 år:/

Anonym
    30. marts 2021 kl. 08:41

nicooole skrev :

l2591 skrev :

Hejsa, 

Ved det nogle år tilbage du købte sleepbag. Men overvejer selv at købe, er du glad for din? Ved ikke om det forsent at købe når baby snart  er 1 år:/

Nu er jeg godt nok ikke TS, men vil bare nævne at vi stadig bruger sleepbag'en til vores søn på næsten 21 måneder. Vi er fortsat super glade for at bruge den! 

30. marts 2021 kl. 21:04

l2591 skrev :

Har nu fået denne lækre sag! 

Hvordan putter i dem? Altså hvad har de på af tøj? Min datter er netop puttet i langærmet body, bukser, sokker, hue og vanter. Jeg er lidt i tvivl om overlæderet skal på barnevognen eller ej? Hvad gør i? 

Er din datter et koldt eller varmt barn? Vi har en varm dreng, men til en dag med 4-8 grader i skyggen ville jeg nok gå med en langærmet, en tynd sweater/sweatshirt (for ikke at blive kold om skuldrene), bløde bukser og en hue. Har aldrig brugt sokker så meget, fordi jeg synes de strammer på ham. Og vanter? Næ. Han havde jo hænderne i soveposen. Der er vist firmaets anbefalinger et sted, til hvad de skal have på af tøj hvornår. Tror vores fulgte med posen. Men mon ikke det også ligger på nettet et sted. Jeg har altid bare tjekket løbende (især i starten) om han havde det godt nok, og ellers bare tænkt, hvad jeg selv ville have på, hvis jeg sku ligge og putte i flere timer udendørs i sådan en sovepose der. 

Tanken om at sætte overlæderet på barnevognen har aldrig strejfet mig. Jeg fandt nogle instruktionsvideoer i hvordan man kunne lukke den på forskellige måder, og har kørt med det. Den model vi har, som har været vores ynglingsudstyr over alt andet babyudstyr, kunne godt gabe lidt ved tæerne. Da vores søn nærmede sig de 3 år og var blevet en lille meter høj, og når vi gik en lang tur i babyjoggeren på en kold dag, frøs hans mor lidt ved at se, at den ikke ligesom lukkede helt tæt ved tæerne. Men jeg løste det ved ligesom at tage de der læder-flapper ved tæerne og så krydse, så højre flad blev knapper til venstre knap og omvendt. Så virkede det mere lukket og puttet nede om fødderne. 
    Men tillykke med købet! Er sikker på, at I bliver lige så glade som vi har været for vores. Den er overraskende eminent. Vi har brugt den cirka non-stop i årevis og den ser fuldstændig ud som ny. Vi købte også det der bræt med håndtag til, men det blev kun til et par gange. Det er jo seriøst kun et bræt. Det kan da ikke være hverken godt for babys hovedform eller rart at sove lur på. Et tyndt stykke polyester-halløj fra sleepbag'en og så et stykke krydsfiner..?! Øh nej tak. Vi har brugt sleepbag'en uden brættet i en lækker madras i en barnevogn. Blødt og varmt/altid rigtig temperatur og rart. Så tog jeg ham og sleepbag'en op i begge arme, når han vågnede og pakkede ham ud indenfor. Lidt besværligt med døre, der skulle åbnes med albuen osv., men hellere det end et bræt, tænkte jeg. 
    Vi har heller aldrig brugt sleepbag'en som aktivitetstæppe, som man jo også kan. Men jeg synes det er for tyndt og for fluffy på samme tid, det materiale der. Det holder temperaturen lige tilpas hele året (undtagen lige højsommer, hvor man nok ikke vil bruge den). Men alt det andet smarte, de reklamerer for, synes jeg ikke den er god til. Hellere kunne én ting super godt, end fem ting halvdårligt. Og det med korrekt temperatur og nem at anvende og vaske ift. middagsluren er jo en gave. 

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk