Close
Log Ind Opret Bruger

Hjælp mig!

• 20 juni 2007, 09:24

Hej alle sammen

Jeg står i en lidt underlig situation.

jeg er 26 år og venter 1. barn til okt 2007.

Jeg har fået valget mlm et planlagt kejsersnit og alm. fødsel med rygmarvsbedøvelse, idet jeg har min nr. 2 diskusprolaps i lænden. ( er opereret for nr 1.) En læge sagde til mig, at gravide med prolaps i lænden godt kan føde normalt og at vi kan tilbydes rygmarvsbedøvelse.

Min kæreste og jeg snakker meget om hvad jeg/vi skal vælge.

Jeg har fået en ny tid hos lægen på sygehuset i august, så jeg netop nu kunne få en tænkepause.

Mine tanker kører på: Det er fint nok at prøve at føde normalt med rygmarvsbedøvelse, men derved kan jeg jo så heller ikke mærke noget i lænden hvis der går noget galt med ryggen. Jeg har jo ikke lyst til at komme ud af bedøvelsen og så måske ikke kunne føle noget i mit ben, hvis nerven som er i klemme er blevet beskadigt endnu mere under fødslen.

Eller hvis noget andet går galt under fødslen og så ryge til fuld narkose kejsersnit.  Og så slet ikke være med til at høre den lilles første skrig.

Jeg ved godt at kroppen kommer sig hurtigere ved alm fødsel og dette ønsker jeg jo også. Ønsker da også den store oplevelse ved at føde naturligt, men mine tanker om min ryg fylder enormt meget og gør mig meget nervøs. Har jo ikke lyst til at ligge i fødsel og så kun tænke på min ryg og ikke selve fødslen.

Min kæreste støtter mig 100% i mit valg og han hælder mest til et planlagt kejsersnit. Både for min egen skyld og den lille samt vores fælles oplevelse af at kunne være tilstede ved planlagt ks.

Måske er det også bedst at få foretaget et planlagt ks, da barnet derved bliver taget et par uger før termin og at jeg derved ikke skal gå alt for længe i min sidste fase af graviditetens enorme tyngde mht. min ryg.

Er det forkert at tænke på planlagt ks i min situation eller mener i at jeg burde prøve at føde naturligt først og hvis det så ikke går, så ryge til akut ks?? Det vigtigste for mig er at jeg får en god oplevelse af hele fødslen uanset fødsels-metode.

Håber i vil komme med jeres mening.

Måske der er nogen som selv har stået i min situation (diskusprolaps + fødsel)

Hilsen Laupigen og den kommende far 🙂

Jeg er så meget i vildrede hvad jeg skal vælge..

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk