Close
Log Ind Opret Bruger

Tør jeg forsøge…

• 2 maj 2006, 22:43

Ja, jeg er lige gået ind i 5. uge af en uventet, uplanlagt og overraskende graviditet! Vores  søn er 13  måneder. Han blev født  18 dage over termin ved  akut KS, 29 timer  efter  vandafgang og med  vedrop og en epidural der lå forkert  og  kun gjorde at jeg ikke kunne mærke mine ben! Det var en grim oplevelse, vi mødte  9 forskellige jordemødre  hen over det døgns tid vi var indlagt til fødsel – jeg følte  mig ladt i stikken  og  var bange. De gav hele tiden forskellige beskeder  og hele tiden skulle vi selv  forklare om forløbet  –  det var som om den ene ikke  anede hvad den anden havde lavet. Vi slap heldigvis fint  fra  det – Søren havde hovedmål 40 (vejede  4640 gram) lå lidt skævt i mit  bækken og selv om jeg var 10 cm åben kl 2 om natten, og havde veer hvert tredie minut, så kom han ikke nedad. Han er født kl 9. 

Og ja, der er lang tid til ! men hvad gør jeg næste gang?  Jeg ved at risikoen for at ende i akut KS er ca fordoblet i forhold til en førstegangsfødende. Tør jeg satse på at føde selv  – når risikoen for alligevel at ende på bordet (måske efter  et langt og stygt forløb som mit første) er over  30%? Bliver det opdaget i tide, hvis arret begynder at briste? Får jeg en kæmpebaby igen? og hvad  hvis babyen så godt nok går gennem bæknet – men sidder fast ved skuldrene halvvejs ude?  

Åh hvor er der allerede mange tanker – jeg kan godt mærke at jeg egentlig ikke er “færdig med min første fødsel”. Andre som fødte første gang ved akut KS – hvad gjorde I anden gang?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk