Close
Log Ind Opret Bruger

Opstart af behandling som solo

• 28 april 2021, 20:47

Ja de synes det var lidt mærkeligt at jeg kun have et æg, for jeg har gode ægreserve 🤷🏽‍♀️ Så jeg håber og satser på at der er flere æg næste gang🤞🏼

3. maj 2021 kl. 17:41

Øv der ikke var så mange æg, men måske de krop bare har brug for mere hormon for at producere mange.

jeg har også lige tilmeldt mig iui igen, var til scanning idag of min slimhinde var – som altid – ikke tynd ‘nok’ . Hun besluttede dog at starte mig op med tamoxifen alligevel, fordi min slimhinde måske bare er tykkere end de normalt er.

hun spurgte også om jeg havde fået tjekket passage gennem æggeledere – der har jeg ikke selvom det er mit 3 forsøg nu. Har i andre fået det fra start?

3. maj 2021 kl. 17:50

Jeg håber der er gevinst for dig denne gang🙏🏼.
    jeg fik lavet det i den første cyklus jeg meldte mig til, og da jeg skulle lave min søn fik jeg det også lavet inden min læge ville lave henvisningen. Synes det er mærkeligt du ikke har fået lavet det🤷🏽‍♀️. For hvis der ingen gennemgang er så er det jo penge ud af vinduet.

Ja jeg håber virkelig også at nogle flere hormoner kan give nogle flere æg når det nu er mere smertefuldt at få dem ud gennem maven så må der gerne vær flere æg og dermed også flere chancer

5. maj 2021 kl. 08:04

Ud gennem maven lyder også ret voldsomt, betyder det at du reelt skal have en kikkert “operation” via maven??  Håber i hvert fald der kommer flere æg denne gang.

Og det er da lidt mærkelig jeg ikke har fået det tjekket før, jeg tager denne cyklus med, og så må jeg prøve at bede dem om at få det lavet hvis det ikke lykkes.

Jeg spurgte i øvrigt til antal forsøg, og jeg har 6 x inseminering som udgangspunkt, og de gange hvor de har stoppet tidligt tæller ikke med. Heldigvis, ellers var jeg allerede på 5 forsøg nu

5. maj 2021 kl. 13:12

Jeg vil bare lige give en lille status opdatering herfra og håber at det går godt hos jer andre 🙂

Jeg er blevet tilmeldt mit første iui forsøg og skal scannes på fredag, og alt efter hvordan det går/effekten af medicin (pga. alder) skal jeg formentligt/forhåbentligt insemineres i næste uge 🙂  Jeg er meget spændt for at sige det mildt 😉

5. maj 2021 kl. 18:32

Det kan jeg godt forstå, det er jo også en spændende proces 😉

Jeg skal scannes på mandag, for at se om mit æg er stort nok. Er på tamoxifen lige nu. Sig til om alt går som det skal 🙂

5. maj 2021 kl. 19:03

Ej, hvor spændende. Jeg krydser fingre for at ægget er stort nok.

Jeg skal nok komme med en lille opdatering når det næste skridt på vejen er gennemført, altså hvis jeg overlever at skulle stikke mig selv i maveskindet i morgen OG med otrivelle senere. Det er absolut en af de ting som jeg ikke ser frem til (selvom jeg godt vidste på forhånd at jeg skulle gøre det)

5. maj 2021 kl. 19:05

Jeg er lige blevet insemineret i dag! Så min 2WW er officielt i gang.

Ægblæren var ikke sprunget på inseminationstidspunktet og jeg tog kun ovitrellen 24 timer før, så jeg ved ikke hvor håbefuld jeg tør være. Men nu tager jeg progesteron og venter og ser. Glæder mig til at høre hvordan det går jer andre!

5. maj 2021 kl. 19:11

Ps ovitrelle stikket var INGENTING. Man kan slet ikke mærke det. Det skal du slet ikke være bekymret for

5. maj 2021 kl. 19:28

Jeg ved faktisk ikke så meget, tænker de tages ud som alm bare gennem maven, men jeg har ikke fået ret meget information. Synes stadig de er ret dårlige til at informere om hvad der skal ske og hvordan🤷🏽‍♀️ Jeg venter dog stadig på mens som jeg forventer indenfor 6-7 dage.

5. maj 2021 kl. 21:02

Jeg er lige blevet insemineret i dag! Så min 2WW er officielt i gang. Ægblæren var ikke sprunget på inseminationstidspunktet og jeg tog kun ovitrellen 24 timer før, så jeg ved ikke hvor håbefuld jeg tør være. Men nu tager jeg progesteron og venter og ser. Glæder mig til at høre hvordan det går jer andre!

Ps ovitrelle stikket var INGENTING. Man kan slet ikke mærke det. Det skal du slet ikke være bekymret for

Ej, hvor fint. Stort tillykke med det 🙂

Jeg håber heller ikke jeg kan mærke det. Tror bare det er det rent mentale i at skulle stikke mig selv.  Jeg skal stikke mig med bemfola i morgen aften og så alt efter resultatet af scanningen på fredag, aftales det hvornår jeg skal tage ovitrelle (ved ikke lige hvorfor jeg kalder det otrivelle?) så jeg regner med at det bliver i starten af næste uge. Det kunne ellers være lidt vildt hvis jeg “får lov” til at tage det så det passer med søndag = mors dag <3

6. maj 2021 kl. 17:05

Det er hyggeligt med lidt mere liv herinde 🙂 (mindre hyggeligt med de der kæmpe smileys)

Mht at stikke sig synes jeg ikke rigtig man kan mærke det, men det er også grænseoverskridende for mig, jeg ved ikke rigtig hvorfor, jeg er ikke bange for nåle eller noget, synes bare pludselig kanylen så meget lang ud.

Hvor går i andre (Fie og stargazer) jeg kan næsten regne ud det ikke er CFC fordi medicinen lader til at være anderledes 😉

Jeg krydser fingre for der snart kommer to streger ud af det for nogen af os

6. maj 2021 kl. 17:15

Ja jeg synes også det er for længe siden der har været en positiv test herinde🙄.

Og det er mega grænseoverskridende at skulle stikke sig selv, specielt første gang, jeg rystede helt da jeg skulle gøre det. Nu har jeg vænnet mig til det og det gør jo overhovedet ikke ondt.

En åndsvag historie fra mig, på mit arbejde har vi fået sådan nogle anti gen test til corona som man selv kunne prøve. Der skulle man stikke sig i fingeren med sådan en nål som man “skød” ind i en finger. Det kunne jeg simpelthen ikke måtte have en anden til at gøre det😂 men stikke en nål i maven på mig selv det er intet problem🙄😂🙈.

Og jeg synes også det er hyggeligt med lidt liv herinde igen😀

6. maj 2021 kl. 18:40

I DID IT! 🙂 Altså jeg stak mig selv, hvilket var en kæmpe succes og nej, jeg mærkede det overhovedet ikke, på trods af at jeg har været nervøs hele dagen for at skulle gøre det. Jeg skulle måske have gjort det i morges så jeg bare fik det overstået, men nu ved jeg i det mindste hvad der er i vente når jeg skal stikke mig med ovitrelle inden for den næste uges tid.

Jeg er heller ikke bange for nåle eller det burde jeg i hvert falde ikke være når man tænker på at jeg har 7 tatoveringer og får taget blodprøver regelmæssigt pga. stofskifte, men ja nålen ser jo bare ud til at være en meter lang og når det så også er HELE nålen som skal ind i maveskindet OG man selv skal gøre det, så er det bare noget andet. Men nu er den del i det mindste færdig.

Jeg har også prøvet det der med at skulle stikke sig selv i fingeren, dog i forbindelse med biologi på HF, hvor man skulle finde sin egen blodtype. Jeg var også nødt til at få en anden til at gøre det. 😂

Jeg går på OUH – så jeg tager vejen i det offentlige, da det umiddelbart passede bedst i forhold til at jeg er studerende i Odense til daglig. Nu har jeg så kun været til forsamtale tilbage i september sidste år, så jeg har ikke den store erfaring med hele fertilitetssystemet, men jeg håber da rigtig meget at det lykkes i første forsøg. Og er også ret spændt på resultatet af min scanning i morgen.

Jeg håber også at det lykkes for jer andre og at vi alle snart står med en positiv test . Det er nemlig rigtig hyggeligt med lidt mere liv herinde 🙂 og kunne bare være sjovt at følges med andre der (forhåbentligt) har termin på samme tid 🙂

6. maj 2021 kl. 20:11

Jeg er faktisk på CFC jo 🙂 tog tamoxifen og er nu på progesteron, efter eget ønske, fordi jeg tror min lutealfase er for kort (ifølge min app ville jeg få mens 10 dage efter inseminationen, men den svinger altid med et par dage, så det er lidt lutealroulette synes jeg).

jeg kan ærlig talt ikke se forskel på om det hedder ovitrelle eller otrivelle…

hvad er bemfola?

Viser 15 indlæg - 601 til 615 (af 635 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.