Close
Log Ind Opret Bruger

Har sådan brug for at vende nogle tanker med nogle

• 28 juli 2013, 12:09

Hej alle sammen!

Jeg er ny herinde, og da jeg oprettede min første tråd var der ikke rigtig nogle der besvarede den, men jeg forsøger igen, om ikke andet for at få det ud af kroppen og hovedet.

Jeg smed mine ppiller d. 24/6-13 og da jeg tilfældigvis skulle til gynækolog (tjek for celleforandringer) d. 10/7, fortalte jeg ham om at vi havde påbegyndt PB, under min indvendige scanning viser han mig på skærmen at der er et fint æg i æggelederen (han kan ikke vide om det endnu er blevet befrugtet). Men jeg blev glad og tænkte at så “duer jeg”.

Men… Idag d. 28/7 (4+4) er der stadig ingen spor af mens, jeg har testet hverdag de sidste 4 dage – igår kom en så utydelig streg at den næsten ikke kunne ses med det blotte øje (indenfor tid), idag vågnede jeg kl. 06, min underbevidsthed huskede at jeg ville tage en test, så jeg trisser ud tager en test, helt groggy øjne, testen er negativ konstaterere jeg med det samme da urinen trækker op, går i seng og sover, da jeg står op igen havde jeg næsten glemt at jeg havde testet og jeg kigger testen, og nu er der en forholdsvis tydelig streg, og jeg har absolut ingen ide om den er kommet før eller efter de famøse 5 minutter, da jeg smed den ud efter maks 2!! Øv!

Jeg er så frustreret 🙁

Tak fordi I gad at lytte, hvis i når hertil 🙂

28. juli 2013 kl. 12:16

Det gjorde jeg også da jeg blev gravid, testede og tænkte derr er ingen streg smed den ud og gik bad og gjorde mig klar til arbejde. 1 times tid senere smider jeg noget i skraldespanden og ser tilfældigvis på testen og ser 2 streger. Men som dig vidste jeg heller ikke hvornår den var kommet, men i mit tilfælde var jeg altså gravid og jeg fødte for 5 uger siden 🙂
    Så krydser fingre for dig:-)

28. juli 2013 kl. 12:17

Det kan godt tage noget tid for kroppen af skulle vænne sig til selv at ´danne´sin cyklus, da den med p piller har været i en kunstig cyklus. Så der kan godt gå nogle måneder hvor det hele er vendt på hovedet og du ikke kan se noget mønster i det. 

Jeg kan godt forstå du er blevet forvirret over dine tests, men måske du skulle vente et par dage mere, selvom det er svært. Skulle du være gravid er det ikke sikkert at dit HCG tal er højt nok til at vise postitivt på testen. 

28. juli 2013 kl. 12:21

Sikke da et vidunderligt svar og stort tillykke med din nye rolle som mor 🙂

Jeg har overvejet at give lægen et kald, hvis ikke mens har vist sig inden onsdag eller at jeg har testet positiv, ikke fordi jeg forventer at han kan komme med et svar, men han kan måske smide nogle bud på bordet.

Jeg fik slet ikke nævnt i første tråd, at jeg har haft alle symptomer/bivirkninger efter ppillestoppet. Alle er kommet efter uge 3, såsom ømme nipples, ret kraftige mens. smerter, stik og jag, øm i lænden og de sidste 4 dage er min hud eksploderet og jeg får mindst 2 nye bumser om dagen, på min ellers ret fine hud – det er så øv at symptomer og bivirkninger ligner hinanden, ellers var jeg jo ikke i tvivl 😉

28. juli 2013 kl. 12:23

Øv, hvor træls at du ikke ved, om den er kommet inden for tid eller ej! Så må du teste igen i morgen, det bliver da lidt spændende, om der er gevinst! Det kunne det jo godt tyde på, når din mens ikke er kommet og du måske tester positivt. I morgen må du lige blive de fem minutter på badeværelset 🙂

28. juli 2013 kl. 12:25

Girly1983 –

Du har helt ret 🙂 Men det forvirre mig endnu mere at jeg har haft ægløsning, og jeg kan læse mig til, at der burde gå ca. 14 dage fra ægløsning til menstruation?

Samtidig bekymre det mig at jeg idag ville være i uge 4+4, og hvis HCG niveauet er så lavt at det knap kan måles (i tilfælde af at jeg er gravid) gad vide om der så er noget galt? :-/

28. juli 2013 kl. 12:25

Kan du ikke bare teste igen?

28. juli 2013 kl. 12:29

Ja, jeg må vente til imorgen og krydse fingre 🙂

Jeg ville ikke turde at teste igen nu, da jeg frygter at min urin ikke er koncentreret nok, når det ikke er morgenurin. Så jeg må knibe ballerne sammen, og give det 5 minutter på badeværelset imorgen 🙂

Jeg har sådan lyst til at snakke med min kære kæreste om det, men ville så gerne overraske ham, den dag jeg står med en 100{b50557905857779cd47562c36ec7f5e1b6b27035002db8f3c7a1650a15954e42} positiv test 😍

28. juli 2013 kl. 12:36

Hullumhaj skrev:

Girly1983 –

Du har helt ret 🙂 Men det forvirre mig endnu mere at jeg har haft ægløsning, og jeg kan læse mig til, at der burde gå ca. 14 dage fra ægløsning til menstruation?

Samtidig bekymre det mig at jeg idag ville være i uge 4+4, og hvis HCG niveauet er så lavt at det knap kan måles (i tilfælde af at jeg er gravid) gad vide om der så er noget galt? :-/

Det med de 14 dage er langt fra virkeligheden for mange. Det er fordi man siger at en gennemsnits cyklus er på 28 dage, men mange har en længere, deriblandt mig. Min ligger på omkring 31 dage. Jeg får ÆL ca 12 dage efter mens, og mens igen ca 15 dage efter ÆL. 

Og ift til dit HCG tal, og hvis du er gravid, så er der ikke nødvendigvis noget galt. Rigtig mange, det vil du også kunne læse herinde, kan først teste positiv mange uger efter. Det kommer an på hvor meget HCG din krop producerer. Så træk vejret ned i maven. Det er ikke unormalt. 

28. juli 2013 kl. 12:43

Girly1983 skrev:

Hullumhaj skrev:

Girly1983 –

Det med de 14 dage er langt fra virkeligheden for mange. Det er fordi man siger at en gennemsnits cyklus er på 28 dage, men mange har en længere, deriblandt mig. Min ligger på omkring 31 dage. Jeg får ÆL ca 12 dage efter mens, og mens igen ca 15 dage efter ÆL. 

Og ift til dit HCG tal, og hvis du er gravid, så er der ikke nødvendigvis noget galt. Rigtig mange, det vil du også kunne læse herinde, kan først teste positiv mange uger efter. Det kommer an på hvor meget HCG din krop producerer. Så træk vejret ned i maven. Det er ikke unormalt. 

Der burde være en “synes godt om” knap – det havde jeg brug for at hører! Jeg slår koldt vand i blodet 🙂

28. juli 2013 kl. 13:02

Test da bare nu. Det er mest præcist med morgenurin, men ved begge mine graviditeter har jeg testet positiv midt og sidst på dagen også. Det kan selvfølgelig være du får en negativ test, som er falsk negativ, men det kan jo også være den viser positiv allerede idag.

28. juli 2013 kl. 13:20

Hejsa 🙂 jeg stoppede med P-piller efter endt mens ! Vi tænkte der vil nok gå flere mrd inden der skete noget , vi havde kun sex 3 gange og bum så var jeg gravid Med det samme! Jeg havde det på fornemmelsen og tog også test før tid, men tænkte ej der er jo over en uge til jeg skal ha min første mens! Smed testen i skralde spanden så den igen efter 1 time og der var en utydelig streg! Gjorde det om aftenen igen den viste nega men næste morgen positiv. blev så forvirret men tænkte jeg må vente tog en mere 4- 5 dage efter og den var positiv med det samme ! Så man kan altså godt blive gravid med det samme når man har smidt pillerne ! Så tænker da du sagtens kan være blevet gravid 🙂 og held og lykke

Hejsa 🙂 jeg stoppede med P-piller efter endt mens ! Vi tænkte der vil nok gå flere mrd inden der skete noget , vi havde kun sex 3 gange og bum så var jeg gravid Med det samme! Jeg havde det på fornemmelsen og tog også test før tid, men tænkte ej der er jo over en uge til jeg skal ha min første mens! Smed testen i skralde spanden så den igen efter 1 time og der var en utydelig streg! Gjorde det om aftenen igen den viste nega men næste morgen positiv. blev så forvirret men tænkte jeg må vente tog en mere 4- 5 dage efter og den var positiv med det samme ! Så man kan altså godt blive gravid med det samme når man har smidt pillerne ! Så tænker da du sagtens kan være blevet gravid 🙂 og held og lykke

28. juli 2013 kl. 13:45

Du er da nok gravid… Du må tage en ny test i morgen tidlig…elelr en clearblue… Og der går ik altid 14 dage fra æl til mens….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk