Close
Log Ind Opret Bruger

Tyk nakkefold og høj risikovurdering

• 3 juni 2021, 14:38

Kære (kommende) medmødre

Jeg skriver dette indlæg for at dele min histore. Da jeg selv stod i situationen, hjalp det mig nemlig meget at læse om andres lignende oplevelser.

Da jeg var til nakkefoldsscanning tidligere i denne graviditet, fik jeg en risikovurdering på 1:4 for trisomi og 1:8 for downs. Nakkefolden målte 4,1 mm. og hjertefrekvensen var lidt hurtig (173 slag i minuttet). Ellers var det et fint og alderssvarende foster. Jeg blev sat tre dage frem ifht termin beregnet på baggrund af menstruations første dag.

Jeg takkede ja til en moderkagebiopsi, som blev foretaget 5 dage efter. Efter yderligere 5 dage kom der svar i e-boks om, at jeg ventede en pige med normale kromosomer.

Som følge af den tykke nakkefold har jeg, foruden den almindelige misdanelsesscanning, været til to ekstra hjertescanninger (uge 16 og 21).

Alt ser rigtig fint ud. Der er ingen misdannelser og baby vokser, som hun skal.

Det var min solstrålehistorie. Jeg håber, at den kan bringe håb til andre i lignende situationer.

3. juni 2021 kl. 17:49

Hvor er det godt gode historier også bliver delt! Tillykke med det 🌸

7. juni 2021 kl. 09:13

Gud hvor var det egentlig en god ide at skrive sådan en god historie herinde <3

27. juni 2021 kl. 11:14

Tak for at dele din historie.

Vi har lige været til nakkefoldsskanning i torsdags og fik den hjerteknusende risikovurdering 1:3. Jeg er 38 år gammel, nakkefolden var 3,4 – og min blodprøve var heller ikke god. Kunne slet ikke forstå, det kunne være så lavt. Fik foretaget en moderkagebiopsi med det samme og går nu og venter. Det er frygteligt. Ved slet ikke, hvad jeg tør og bør forberede mig på.

Men tak for, du deler, at det kan gå godt på trods!

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.