Close
Log Ind Opret Bruger

gravid med 3. barn men er så meget i tvivl

Tagget: 

• 29 april 2021, 13:51

Kære alle jer

Jeg har i søndags fundet ud af at jeg er gravid (dette var ikke planlagt! ) Vi har to børn i forvejen på 7 og 4 år.  Vi bor i hus og har begge job, og kunne godt få plads til det tredje barn i huset.
    Jeg skændtes de første dage med kæresten,. Han ville have abort og jeg ville ikke…….Onsdag snakkede vi så sammen og han begyndte at være mere åben omkring ideen. MEN så begyndte jeg at tvivle og panikke :O Har vi overskud til et barn mere? Vil vi kunne håndtere en baby i huset igen, nu hvor de andre to er blevet “store”. Jeg ser så mange “problemer” 🙁 og var egnetlig indstillet på at skulle have en abort……men idag var jeg så i mit lægehus og få taget blodprøver, og blev pludselig i tvivl igen :/ om Abort nu er det rigtige valg. Er normalt imod abort, men jeg er også bare bange for at jeg ikke vil have overskud til 3 børn 🙁 og vil også gerne kunne lave ting med de to store 🙁

29. april 2021 kl. 19:07

Jeg ville få en abort, hvis jeg stod i din situation. Et barn skal være 100% ønsket af begge parter.

30. april 2021 kl. 15:41

Det er jo svært at svare på, når man ikke helt kender deres familieforhold, men mange siger jo man aldrig fortryder de børn man får.
    Personligt, hvis jeg var det mindste i tvivl ville jeg beholde det. Held og Lykke med jeres valg 🌸🌺

2. maj 2021 kl. 11:53

Jeg har en datter på 2 år og da hun var ca 6 mdr der fandt jeg ud af at jeg var gravid igen. Men på det tidspunkt der havde min mand problemer med psyken og vores økonomi var dårlig. Så jeg tog det hårde valg og sagde at vi blev nød til at få en abort😔 min mand var imod det men han kunne ikke se hvordan vores hverdag så ud. Jeg gennemført aborten og den dag i dag græder jeg stadig over det valg som jeg tog. Siger ikke at du skal lade være med at tage en abort men du skal virkelig tænke hvordan du vil have det fremadrettet. Og hvis du tager en abort fordi din mand siger det så kan det påvirke jeres forhold fremadrettet.

Jeg ville ønske at jeg ALDRIG gennemført aborten!

Håber at du træffer en gennemtænkt beslutning som virker for dig og din familie.

4. maj 2021 kl. 14:41

Min kæreste vil gerne have det 3. Barn. Faktisk så blev vi weekenden enige om at vi skal have denne 3. med. Men så alligevel får jeg perioder med angst og tanker om at abort er en nødvendighed, og kan ikke sige hvorfor 🙁 jeg er ulykkelig over mine følelser.

6. maj 2021 kl. 08:52

Jeg tror personligt, at når man står med barn nr.3, så får man det også til at fungere.

Jeg kender flere der pludselig stod og var gravide med nr.3 og med de samme bekymringer, men når først nummer 3 er “kørt i stilling” i hverdagen, så går det hele og man finder ud af det undervejs.

Jeg tror man kan bekymre sig herfra og til helvede, unødigt. Og jeg siger ikke at man ikke skal gøre sig nogle tanker om hvordan det bliver, men jeg synes bare tit jeg oplever, at når først nr. 3 er der, så skal tingene nok falde plads.

7. maj 2021 kl. 09:18

Tænker at du er urolig over graviditet. Men jeg tror virkelig at du vil fortryde det hvis du gennemfører en abort. Jeg har som sagt en på 2 og jeg er også gravid igen ca 1 1/2 år efter aborten og jeg er skræmt over om der er noget som gør at jeg skal igennem det igen 😔

Har sagt til min mand at hvis der bliver en grund til at jeg skal vælge ham eller min graviditet så vælger jeg graviditet da jeg blev så knust sidste gang.

1. Men jeg er glad for dine vegne med at din mand er med på den 😊

7. maj 2021 kl. 09:25

Det skal siges at fra jeg fik nr 2, led jeg i perioder af angst og stress. Jeg har været igennem nogle operationer de sidste år, i min fod, og senest i december 2020. Jeg får stadig medicin som ikke må tages under graviditet 🙁

Og jeg er så bange for at vi ikke har overskuddet til et 3. Barn. At et 3. Barn vil ødelægge både vores forhold og familieliv. Jeg er normalt imod abort PÅ MIN EGEN KROP. Jeg havde en spontan abort sidste år, da jeg var blevet gravid på en hormon spiral 😱 så det sidder stadig i mig.

Jeg troede virkelig at jeg ønskede et tredje barn i fremtiden, men lige nu kan jeg slet ikke se mig ud af det.

Jeg har fået en tid til scanning og snak om abort ved en gynækolog på onsdag. Men puha mit hjerte græder 😭 det græder over at jeg skal sige farvel til noget som jeg egnetlig har gået og ønsket siden min Spontane abort. Men jeg skal huske at have hjernen og fornuften med i beslutningen. Jeg ved at jeg vil lide et psykisk knæk efter, lider allerede lidt nu. Men en del er også pga skam – skam over st jeg ikke føler mig som en ordentlig kvinde/mor 🙁

Men som min kæreste er så sød at sige, jeg tænker jo bare fornuftigt og viser at jeg er en god mor ved de børn vi har.

Tænk at stå og ikke har overskud til at være der for dem, men kun for en baby :O det ville gøre endnu mere ondt !

7. maj 2021 kl. 09:29

Nogle siger godt nok at hvis man er i tvivl så skal man ikke få en abort. Men jeg har det bare sådan, at hvis jeg er i tvivl om hvorvidt vores familie kan klare et barn mere lige nu, så skal man heller ikke!

Et barn skal have omsorg og kræver overskud. Ingen børn har bedt om at blive sat i verden, så de skal knus elskes når de er her !

Jeg er mere eller mindre afklaret ang abort, men mon ikke man altid vil have en lille tvivl og have noget i dit hjerte der får en til at tænke på alle de gode ting ♥️

Lige pt fylder de hårde og negative ting bare mere 🙁

8. maj 2021 kl. 11:27

Har skrevet et par indlæg efter dit svar til mig 🙂 åhr idag tuder jeg og er sådan i tvivl. Men efter alt mit tvivleri hele tiden, har manden sagt at det er abort. Han vil ikke risikere at jeg tvivler igen senere igen…..

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.