Close
Log Ind Opret Bruger

Blødning under graviditet- uge 12

Tagget: 

• 7 april 2021, 07:22

Hej.

jeg er ny her og ny gravid. Jeg er pt i uge 12, og bløder faktisk en del. I torsdags føltes det som en ballon der sprang og mine trusser og toilettet var RØDT. Fredag kom jeg til scanning og var stadig massere af liv. Over weekenden har jeg blødt i forskellige grader og søndag var der ingenting. Mandag lidt igen og i går fik jeg en scanning mere. Blødningerne har umuligt ingen årsag, så det kan skyldes alt mellem himmel og jord. I går aftes blødte jeg meget igen.

er der andre der har prøvet lignende? I morgen rammer jeg uge 13 og mandag er der nakkefold. Jeg er totalt konfus, og tænker om det kan være hypofysen der leger med mig. Håber på at høre positive historier 🙂 kun positive

8. april 2021 kl. 19:38

Hej. Øv hvor er det trist for dig at skulle bøvle med det 🙁

deler gerne min historie:

Har i min anden graviditet haft nogle styrt blødninger. Første tur da jeg også var i uge 12, jeg sad ned og følte et orden stik nederst i maven, og skulle derefter bare lige tisse og så stod der bare ud som et vandfald med blod, jeg gik panik og ringede selvf, til lægen som sagde jeg nok var ved at aboter og vi fik en akut scanning, men nej baby havde det helt fint.
    så blev det tid til nakkefold, og der kunne jordmoder spottet en lille mørk plet/bobbel der flugtede rundt langt kanten af moderkagen. Kun tilladte læge som kiggede og fortalte at det simpelhen var moderkagen der havde løsnet sig lidt fra den “væg” der sidder fast på. Der var i denne “bobbel” stadigvæk lidt blod. Lægen sagde jeg skulle holde mig i ro. Da han gik sagde jordmoder, “ jeg må ik sige du skal gøre det, men JEG havde sygemeldt mig”

Blødningen stoppede ikk her, den kom on off med flere dage/ugers mellem rum. Da vi nærmede os 20 uger var min læge helt enig i en sygemelding da moderkagen jo ik skulle risikere at løsne sig mere.
    Jeg blev rådet at lave INGEN ting, hverken støvsuge, lavemad vaske tøj osv.

Jeg gjorde dog stadivæk lidt, men helt nede i tempo uden overhovdet at overbelaste.
    vi fik en helt sund og rask pige, og da jeg havde født viste jordmoder os, min moderkage og viste og nogle mellem store mørke pletter som var der moderkagen have giver slip.

Jeg siger ik det er det samme, men måske en mulighe?
    under alle omstændigher ønsker jeg til alt held og Lykke.

og er råd, hvis du kan så hold dig i ro, slå bene op og bare pas på dig selv.❤️

knus

8. april 2021 kl. 20:16

Kunne det var et sprunget blodkar? ☺️

9. april 2021 kl. 09:04

Så skulle de være rigtig mange der springer, siden jeg stadig bløder i ny og næ😅 jeg må høre til nakkefold på mandag om de har en god forklaring🥺

9. april 2021 kl. 09:07

Wow! Tak for en god historie. Jeg har nu ligget ned i 12 dage, eftersom jeg faktisk lå med Roskilde syge lige inden det skete. Og det var rigtig Roskilde syge, min kæreste havde det desværre også. Jeg har ingen men lidt under graviditeten, bortset fra svimmelhed og ekstrem madlede, så jeg følte mig meget priviligeret indtil i torsdags. Dog værdsætter jeg sin historie rigtig meget og du skal vide, at du lige har reddet min dag. Mange tak🥰

9. april 2021 kl. 12:47

Der var så lidt, er kun glad for at kunne dele noget erfaring. Det så fustrende at gå med sådanne ting alene, så forstår din frustration.

hvis du har lyst må du meget gerne melde tilbage hvordan det gik til nakkefold på mandag, også helt okay hvis du vil have det for Dig selv😉👍🏼

kh.

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk