Close
Log Ind Opret Bruger

Diskussioner

• 5 april 2021, 11:13

<p style=”text-align: left;”>I forbindelse med min graviditet har jeg selvfølgelig taget på, hvilket går mig lidt på og det har jeg delt med min mand.</p>
    Det har bevirket at han under diskussioner kalder mig; “fed, klam, ulækker” efterfulgt af “du har taget på alle andre steder end maven” efterfulgt af “jeg mener alt det jeg lige har sagt”.

Det ender med at jeg bryder grædende sammen og når jeg prøver at tale med ham om det, siger han at det er resultatet af at jeg taler grimt til ham.

hvordan havde i håndteret det?

5. april 2021 kl. 21:22

Det du beskriver her, er ikke en diskussion eller et skænderi. Det er alvorlig ydmygelse og verbalt overgreb, i en grad jeg aldrig ville tolerere fra et andet menneske – partner, familiemedlem eller ven. Såfremt det er forekommet som du siger, vil min indskydelse være at det ikke er første gang din partner taler grimt og nedværdigende til dig. Og det giver mig lyst til at skrive, at du skal finde ud af, hvorfor du er i et forhold hvor den slags nedværdigelser kan forekomme? Det er, hånden på hjertet, ikke en mulighed for mig at stifte familie med nogen, der kan finde på at tale sådan til andre – uanset hvad der er gået forud.

5. april 2021 kl. 22:00

Altså hvis du taler grimt til ham, så er du jo ligeså meget skyld i det verbale dårlige forhold, som han er.. Så jeg ville først og fremmest kigge på, om jeg selv talte dårligt til min partner, og så aftale med ham, at ingen af os taler grimt til hinanden mere

5. april 2021 kl. 22:50

Hold da op. Det lyder da ekstremt ubehageligt – det havde jeg godt nok ikke fundet mig i. Men hvis du selv taler ned til ham i samme stil, så er det en ond cirkel i er endt i, som i absolut skal ud af igen! Det er ikke sundt det der 🙁 jeg havde prøvet at få lidt hjælp fra en terapeut tror jeg. Det kan være svært at rette op på selv <3 kæmpe krammer herfra

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk