Close
Log Ind Opret Bruger

Humørsvingninger: angst, glæde, had.

• 17 april 2013, 23:45

Jeg venter mit første barn her til december. Jeg har kendt til min graviditet i snart 14 dage. Jeg lider af kvalme dagen lang, mine i forvejen store bryster er blevet kæmpe store og ømme – kan ikke sove på maven eller have BH på ret længe ad gangen. Og så lider jeg af vanvittige humørsvingninger..
    Det ene øjeblik, glæder jeg mig helt vildt til min baby kommer til verden. Tænker over navne og kan næsten ikke vente… DET ANDET øjeblik er jeg grædefærdig! Bange og angst. Hvad nu hvis jeg ikke kan klare det? Hvad hvis barnet fejler noget? Jeg føler mig helt alene i hele verden og har ikke lyst til at snakke med nogen… lige pludselig rammes jeg af had til faren. (Som jeg ikke er kæreste med, men han er der for mig så godt som han kan). Han tager i byen som han vil, har det sjovt med venner og damer, imens jeg ligger her og brækker mig. Føler det er skide uretfærdigt. Jeg ved jo godt, at han også er hårdt ramt af situationen, men jeg kan ikke lade være med at hade ham en lille smule for, at hans liv stort set er som det plejer, imens jeg ligger med smerter og opkastninger, og må aflyse alle aftaler.

Please fortæl mig, at den her rodebutik af følelser er normalt? Det er så frustrerende.. 🙁
    Erfaringer? Råd og tips?

18. april 2013 kl. 00:11

Nu forholder det sig jo sådan at Vrede, Angst, Frygt, Raseri, Sorg, Frustration, Irritation, råberi, skam og skyld er blevet bandlyst efterhånden – vi har skabt vores eget tabu omkring negative følelser, nej dem har jeg da ingen af – hvordan går det? Skøøøøøøønt 🙁 Yeah Right!! Jeg kan godt forstå vi kalder vores helt normale negative følelser for ‘depression’ og ‘sygdom’ når de ikke er lovlige – kunne vi være så frække at legalisere ALLE de negative følelser som en naturlig del af vores følelses register, ville al depression og sygdom jo bortfalde lige dér.

Så dine frustrationer er komplet normale.
    Jeg må dertil så lige indvende at nu du og bio-far ikke er kærester, så slå ham ud af dit hoved de næste 9 måneder – det handler ikke om ham.
    Det handler om dig og DIN bebs og du skal iøvrigt tidsnok finde en dejlig lækker mand som elsker kun dig og din lille trutte putte og så vil i stifte jeres lille familie.
    Se ham (bio-far) imidlertid som en donor – du fik og får dit livs gave, bare vent.
    Og denne ‘søde ventetid’ er fyldt med rigtig mange bekymringer og andre HELT NORMALE negative følelser.

Jeg lover det skal nok gå alt sammen, tænk at du er fertil, sund, frugtbar og allerede nu skal opleve en graviditet :-))))))

Det er fantastisk – at være gravid er en hård tjans – men fantastisk.
    Du lader bare dit humør svinge som det skal – når du er sur slå i en pude, råb højt og smæk en dør. Og når du 10 sek efter er happy så dans rundt i stuen til fed musik.

Det er også LYKKE at få lov og mærke sig selv fuldt ud, ikke mindst som man ruster sig til livets vigtigste opgave: AT BLIVE MOR

Hun/han lille bebsi vil ELSKE dig ;-)))

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk