Close
Log Ind Opret Bruger

ny graviditet og Corona

• 7 marts 2021, 12:34

Er der nogle der ved hvordan man skal forholde sig?

7. marts 2021 kl. 12:35

Er der noget særligt du tænker på, eller sådan generelt? smiley

7. marts 2021 kl. 12:46

SeptemberP skrev :

Er man mere udsat?

Er det farligt for barnet?

7. marts 2021 kl. 13:20

millemulle2009 skrev :

SeptemberP skrev :

Er man mere udsat?

Som jeg forstår det, så er det ikke påvist at man er mere udsat end andre, eller at det er farligt for barnet (man mangler viden på området). Men sundhedsstyrelsen arbejder ud fra et forsigtighedsprincip, hvor man kommer under kategori "øget risiko". 

Men som gravid vil jeg tage mine forholdsregler (som vi allerede gør nu), men så vil jeg fortsætte med dem, selvom samfundet åbner mere og mere op 🙂 

Anonym
    7. marts 2021 kl. 13:21

millemulle2009 skrev :

SeptemberP skrev :

Er man mere udsat?

Man bliver, efter et forsigtighedsprincip, set som i risikogruppen. Der er ikke noget anderledes du skal gøre, udover det som alle andre også skal. Holde afstand, maske, spritte, se så få som muligt osv 😊 

Hvis du arbejder med mennesker, eller dit job kræver kontakt til mange, er der noget med tidlig barsel, vist i uge28 eller sådan noget. Og i tredie trimester er der en lille øget risiko for indlæggelse og evt kejsersnit, HVIS man skulle blive smittet, og man bliver rigtig syg. 

Hvis du nu skulle blive smittet i din graviditet har jeg også hørt, at man bliver tilbudt en ekstra scanning når man bliver rask igen, for at se om baby vokser som den skal. 

7. marts 2021 kl. 13:22

SeptemberP skrev :

millemulle2009 skrev :

SeptemberP skrev :

Er man mere udsat?

Som jeg forstår det, så er det ikke påvist at man er mere udsat end andre, eller at det er farligt for barnet (man mangler viden på området). Men sundhedsstyrelsen arbejder ud fra et forsigtighedsprincip, hvor man kommer under kategori "øget risiko". 

Men som gravid vil jeg tage mine forholdsregler (som vi allerede gør nu), men så vil jeg fortsætte med dem, selvom samfundet åbner mere og mere op 🙂 

Bare svært at tage forholdsregler når man skal sende sit barn afsted i skole.

Er lige blevet ringet op i dag at min søn er nærkontakt og i forvejen var skolen blevet lukket ned i fredags og alle skulle have en negativ test inden de måtte komme igeman bliver jo lidt bange

Anonym
    7. marts 2021 kl. 13:40

Jeg var gravid fra Januar til September sidste år og det var en jungle..  Jeg er samtidig kronisk syg og er derfor i øget risiko for slemt forløb..

Du skal "bare" følge restriktionerne, så er du sådan okay sikkert.. Der er ikke bevist at der skulle ske noget 🙂 Et par i terminsgruppen var ramt og det gik helt fint 🙂

7. marts 2021 kl. 13:43

Præcis samme situation er lige sket i min søns klasse, så han er hjemme i karantæne, og jeg er i 2 trimester. Corona er ikke noget, du skal frygte 😉 

7. marts 2021 kl. 13:46

Tænker bare baby i maven er så sårbar i de første måneder og en helt masse andet kan gå galt så det mangler da bare lige at man får Corona.

Anonym
    7. marts 2021 kl. 13:48

Men det er stadig ikke bevist at corona kan skade et foster.. 🙂 

7. marts 2021 kl. 13:58

Det er selvfølgelig også fint og tænke, men det er en influenza, ikke HIV, diabetes eller andet som kan skade eller gives videre til barnet. 

7. marts 2021 kl. 14:01

Baby-4 skrev :

Det er selvfølgelig også fint og tænke, men det er en influenza, ikke HIV, diabetes eller andet som kan skade eller gives videre til barnet. 

Er én af dem der gerne fuldstændig isolerede os bortset fra hvis vi skulle købe ind så er nok lidt mere bekymret end så mange andre 🙂

Anonym
    7. marts 2021 kl. 14:17

millemulle2009 skrev :

Tænker bare baby i maven er så sårbar i de første måneder og en helt masse andet kan gå galt så det mangler da bare lige at man får Corona.

Umiddelbart af hvad jeg kan læse mig frem til og høre, er at baby mere udsat i de sidste måneder, end først i graviditeten. 

7. marts 2021 kl. 14:20

mortilto87 skrev :

millemulle2009 skrev :

Umiddelbart af hvad jeg kan læse mig frem til og høre, er at baby mere udsat i de sidste måneder, end først i graviditeten. 

Ja det er også der jeg kan læse men ved ikke hvor meget de undersøger.

Om det bliver forsket i hvor mange der mister i starten af en graviditet pga Corona.

Men ja er nok bare lidt over paranoid og hormonel 😆 det er mit største ønsker så vil så gerne have at alt går godt

7. marts 2021 kl. 16:41

Du kan tage det roligt ☺️ Man skal gøre ligesom alle andre, som en også skriver. Fødte i december og eneste jeg fik at vide var at isolere mig så meget som muligt de sidste 4 uger op til termin. Mest for ikke at tage smitte med på fødestuen og sende det rundt på afdelingen. Ellers var der intet og var gravid fra april-december.. Hellere ikke da min datter var hjemsendt pga nærkontakt med en smittet, skulle jeg forholde mig anderledes til det. Maske på, håndskrift og afstand. Og så kun ses med de faste i ens bobbel.

Ved sidste lægebesøg var min læge også mest bekymret for et mæslingeudbrud der kørte henover vinteren, så fik vaccinen så baby ville være beskyttet når han kom ☺️ Tager man sine forholdsregler behøver man ikke bekrymre sig så meget. Og skulle man få corona som gravid, skulle det ikke betyde det store for fosteret. Fik at vide at man som gravid kan få et lidt værre forløb, men fosteret ikke tager skade. Min jm fortalte i december (kan være anderledes nu) at man kan måle antistoffer hos nogle af nyfødte hvis mor har haft corona ☺️

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk