Close
Log Ind Opret Bruger

Folk der vil røre ved maven

Anonym
    25 februar 2021, 09:01

Jeg er højgravid med alt hvad der til hører. Det er rigtig skønt, men jeg bliver mere og mere irriteret over folk der vil røre ved maven. Altså det er folk jeg kender, ikke bare tilfældige mennesker 😉 men selv om det er familie eller tætte veninder så bliver jeg utilpas og irriteret over det. Kan ikke forklare hvad det er, der frastøder mig ved det men kan bare mærke jeg instinktivt har lyst til at fjerne deres hånd. 
    Kan godt lide når manden rører ved maven, der har jeg det slet ikke sådan.

Hvordan har/havde i det med det? Og hvis i havde det som jeg, sagde i så fra når folk ville røre ? 

Anonym
    25. februar 2021 kl. 09:12

Hmm, jeg husker det ikke som et problem… men det er jo ikke særlig rart hvis det får dig til at føle dig forkert. Jeg kan huske at min hud var forfærdelig "øm" i 3. trimester, som om den bare var strukket for langt, så måske har jeg brokket mig tilpas meget over det, så de ikke TURDE røre min mave 😂

25. februar 2021 kl. 09:14

Uhh.. nogle tror at man er allemands eje, når man er gravid!🙂 Her var der ingen der skulle gramse – det er jo ikke baby de rører ved, men MIG.. Tag baby ud af ligningen, og tænk hvordan det ville føles at familien kom og aede én på maveskindet? Det er jo grænseoverskridende adfærd så det basker..

Jeg har bare afværgret – sagt nej tak til overgreb, og sagt de nok skulle møde hende når hun kom ud 😁

Min egen familie har aldrig gjort forsøget, men det har veninder/ svigerfamilie..

25. februar 2021 kl. 09:31

Jeg bryder mig heller ikke om det og det har jeg sagt til folk 😊

25. februar 2021 kl. 09:32

De eneste som simpelthen ikke kunne lade være var min svigerfar og én af vores kammerater… Svigerfar gjorde det altid i forbindelse med et afskedskram, og det følte jeg faktisk ret naturligt mens kammeraten altid spurgte om lov først, han er helt pjattet med gravide maver 😂😂

Første gang jeg var gravid rørte min mormor ved min mave da jeg var måske 14 uger henne, der sprang jeg nærmest tilbage, for på det tidspunkt er man jo bare "tyk" og lasket og ikke sådan rigtigt gravid endnu 🙈

Jeg kan godt forstå du har det stramt med det. Et trick jeg har praktiseret enkelte gange er at røre folk på samme måde. Gjorde det ved min svigerindes, svigerfar en gang (han har også sådan en gravidmave) så kiggede han underligt på mig og sagde "hvad laver du?" Jeg svarede bare "ja det er sgu lidt underligt sådan at blive rørt på maven hva?" Og så var det ligesom slut. Fik dog først taget mig mod til det da vi ventede vores andet barn, men han rørte aldrig ved min tredje gravide mave. 💪😂

Måske du kan bruge den??? 🤷😜

25. februar 2021 kl. 09:33

Personligt har jeg ingen problemer med det, men jeg kan godt forstå, at det kan virke grænseoverskridende for nogen. Jeg vil foreslå, at du prøver at "gøre gengæld", når det sker. Altså at du sådan lidt på en humoristisk måde også lige aer den anden person lidt på mavsen, mens i står og snakkersmiley Måske får det dem til at tænke sig om en ekstra gang en anden gang 

Anonym
    25. februar 2021 kl. 09:42

Jeg har altid syntes det var underligt at folk pludselig synes det er ok at røre ved ens krop bare fordi der er en baby on board. 

Jeg forberedte mig faktisk på hvad jeg ville sige hvis det skete, men næsten ingen har gjort det 😂 de fleste har spurgt inden, tror kun det var svigermor der gjorde det uopfordret (hvilket jeg intet havde imod) og så en bekendt. Det sidste var super underligt, særligt fordi det virkede som om han selv indså det var akavet idet han gjorde det. Så det endte med han klappede et par gange på maven 🤣🤣

Det klammeste jeg prøvede var at jeg var til noget graviditetsmassage, og massøren strøg mig på maven. Det var sindssygt grænseoverskridende og intimt og jeg ville ønske jeg havde fået sagt fra i situationen ☹️ men han sagde også at hvis jeg ville have masseret brysterne så skulle jeg tage bh'en af. Så det var generelt et mærkeligt sted. 

Anonym
    25. februar 2021 kl. 09:43

hurrajegblevenpige skrev :

De eneste som simpelthen ikke kunne lade være var min svigerfar og én af vores kammerater… Svigerfar gjorde det altid i forbindelse med et afskedskram, og det følte jeg faktisk ret naturligt mens kammeraten altid spurgte om lov først, han er helt pjattet med gravide maver 😂😂

Første gang jeg var gravid rørte min mormor ved min mave da jeg var måske 14 uger henne, der sprang jeg nærmest tilbage, for på det tidspunkt er man jo bare "tyk" og lasket og ikke sådan rigtigt gravid endnu 🙈

Jeg kan godt forstå du har det stramt med det. Et trick jeg har praktiseret enkelte gange er at røre folk på samme måde. Gjorde det ved min svigerindes, svigerfar en gang (han har også sådan en gravidmave) så kiggede han underligt på mig og sagde "hvad laver du?" Jeg svarede bare "ja det er sgu lidt underligt sådan at blive rørt på maven hva?" Og så var det ligesom slut. Fik dog først taget mig mod til det da vi ventede vores andet barn, men han rørte aldrig ved min tredje gravide mave. 💪😂

Måske du kan bruge den??? 🤷😜

Det er genialt, ville gerne have set hans ansigtsudtryk 🤣🤣

25. februar 2021 kl. 09:54

Man kan også sige det som det er: "Det der har jeg det ikke godt med." Så behøver man ikke stå og røre ved andre mennesker på en måde som man selv synes er upassende at blive rørt på.

Anonym
    25. februar 2021 kl. 10:07

Der er heller ingen der skal røre min mave, udover min mand. Og sådan var det også første gang. Prøvede generelt at være meget tydelig omkring det, da folk der kender mig, ved at jeg generelt ikke kan lide at blive rørt ved. Men oplevede at når nogen spurgte om de måtte røre, så kunne jeg ikke sige nej – selvom jeg inderst inde ikke ville have det. 
    Corona hjælper utrolig meget på situationen denne gang, hvis man skal sige noget positivt om dét 😂 Og denne gang håber jeg på at kunne få mig selv til at sige fra. Har også overvejet den der med at røre igen, og se reaktionen 😏 

25. februar 2021 kl. 10:21

Jeg har slået folk over fingrene eller slået deres hånd væk, de bliver vildt forskrækkede. 

Anonym
    25. februar 2021 kl. 10:38

Første gang havde jeg intet imod det, det var bare hyggeligt (altså fra familie og venner).

Anden gang kunne jeg slet ikke have det, og det sagde jeg til folk. "Jeg kan ikke lide at blive rørt på maven, det føles helt ubehageligt. Jeg ved ikke hvorfor, men sådan har jeg det denne gang." Folk blev lidt forundrede og svarede mest 'Nå, hvordan kan det være?' og så kunne jeg ærligt svare at det anede jeg ikke, men sådan var det. Og det blev fint respekteret 🙂 

Anonym
    25. februar 2021 kl. 11:20

Jeg forstår dig godt og har det selv på samme måde. Synes også det er vildt irriterende, når folk spørger om de må se min mave. Det er min mave – må jeg se din? Det spørger man jo ikke om.. Jeg har nogle gange sagt ja, når folk har spurgt. Og faktisk rost dem for rent faktisk at spørge først. Der er også mange der bare rører.

Jeg tænker man skal sige fra. Det er trods alt din mave! Jeg vil gerne selv kunne sige fra lidt oftere. Der er så utroligt meget fokus på ens mave… 

Anonym
    25. februar 2021 kl. 11:27

Jeg forstår ikke at man selv skal blive ubehagelig ved at røre ved andres maver eller decideret voldelig ved at slå dem over fingrene.

Man må da gerne sige at man føler det ubehageligt at andre udover kæresten røre ved ens mave. 

Folk gør eller spørger jo bare af interesse og fordi de glæder sig til at se den lille ny, og måske mærke et spark. Men som sagt er det helt okay at sige fra hvis det går over ens grænse 😊

Anonym
    25. februar 2021 kl. 11:30

Og en anden ting, gravide bliver også kede af det hvis der ingen interesse bliver givet. Det er altså ikke nemt for folk omkring, fordi gravide er så forskellige på hvor grænsen går både med mavemærkerri og spørgsmål omkring graviditeten 😊

Nogle gange er jeg ihvertfald mega bange for at gå over gravides grænser uden det har været hensigten, men ren og skær interesse 😅

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk