Længde på livmoderhals
-
21 januar 2021, 19:27
Jeg har i dag været til tidlig gennemscanning og måling af livmoderhals.
Den bette pige ser indtil nu fin ud🥰
Dog er jeg lidt usikker på min livmoderhals, og jeg ønsker at høre, hvad andre har fået at vide om længden, når I har fået den målt i graviditeten.
Sagen er den, at jeg i sommer mistede 13+6 ved for tidlig vandafgang. Det vides ikke, om livmoderhalsen er skyld i dette. Jeg er startet op på Lutinus, "for en sikkerheds skyld".
Til NF for 3 uger siden var min livmoderhals 50 mm. I dag er den 27 mm – 16+3. Jeg synes selv, at det virker som en utrolig stor forskel på blot 3 uger, og lægen der scannede mig, mente ikke det var bekymrende. Det var desværre ikke lægen, som tidligere har fulgt mig, der scannede i dag, og jeg føler ikke rigtig, at mine bekymringer blev taget alvorligt.
Jeg skal først scannes om 4,5 uge igen, og jeg er vildt nervøs for, om jeg ender sengeliggende.
22. januar 2021 kl. 22:32Jeg har selv haft for kort livmoderhals. Jeg fik at vide, at de først bliver bekymret når den er under 25 mm. Da jeg blev indlagt var min 13mm, det var (vist) i uge 22. Og så var jeg ellers fuldstændig sengeliggende til uge 34+0. Der stopper de ikke fødslen mere, hvis den går i gang. Så der måtte jeg begynde lige så stille at bevæge mig igen. Imens jeg var sengeliggende måtte jeg hente mad, gå på wc. Derudover måtte jeg kun tage bad et par gange om ugen. Var indlagt i 6 uger med for kort livmoderhals, fik lutinus, blodfortyndende og lungemodner. Han så heldigvis først dagens lys da jeg var 39+5
25. januar 2021 kl. 01:16Hej
Jeg har en indvendig cerclage pga svag livmoderhals. Hvis du er utryk, så synes jeg helt bestemt at du skal kontakte der hvor du bliver scannet. Jeg synes, at din livmoderhals er blevet en del kortere, og med din historik i mente, er det bedre at tjekke op på det lidt oftere.
Jeg er ikke ude på at skræmme dig, slet ikke, mener bare at det er bedre at være sikker. Og det er bare ikke særlig sjovt at være utryg i sin graviditet.
Kram herfra
27. januar 2021 kl. 09:00Tror ikke nødvendigvis det er så sort og hvidt. Da jeg var gravid med min ældste, forkortedes min livmoderhals knap 1 cm på 14 dage, og dét var bekymrende. Primært fordi jeg havde så mange plukveer, at lægerne mistænkte det var det, der forårsagede afkortningen. Jeg var sengeliggende i 11 uger.
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
-
Graviditetsmails
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten Debatter
- At miste
- Baby (0-12 mån)
- Babysitting
- Børn (1+ år)
- De kreative forældre
- Debatter opdelt efter landsdele
- Familie
- Fertilitetsbehandling
- Forældregrupper
- Fødslen
- Generelle debatter
- Gravid
- Iværksætternes klub
- Køb og salg
- Lukkede grupper – Blandet
- MM taberklubben
- Om Min-mave
- Ønsker graviditet
- Terminsgrupper
- Vi har BRUG for rene linjer!
Nyeste blogindlæg
Bedste debatter
Tilmeld dig nyhedsbrevet
Ja tak, tilmeld mig Min-Mave.dks ugentlige Nyhedsbrev.
Jeg tilmelder mig også Blognyhedsbrevet samt Særnyhedsbrev, der begge udsendes i ny og næ. Nyhedsbrevet omhandler bl.a. graviditet, familieliv, relevante og nye artikler, samfundsdebatter og konkurrencer. Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.