Close
Log Ind Opret Bruger

færdigsalat og graviditet

• 21 november 2020, 20:47

Har i noget imod at spise færdig købte salater under jeres graviditet? 🙂

Slettet bruger
    21. november 2020 kl. 21:29

Nej. Jeg har begge gange holdt mig til Sundhedsstyrelsen anbefalinger, og de fraråder ikke salat (i nogen form).

21. november 2020 kl. 21:32

Nej, det har jeg ikke. 

21. november 2020 kl. 21:59

Jeg forstår måske ikke spørgsmålet .. hvad tænker du skulle være problemet ved en salat – færdigkøbt eller ej?

21. november 2020 kl. 22:03

MOON1993 skrev :

Har i noget imod at spise færdig købte salater under jeres graviditet? 🙂

Jeg forstår godt, at du er bekymret for at gøre noget forkert og skade baby, men gå ind på Sundhedsstyrelsens side og læs, hvad man må spise og ikke spise som gravid.. Det tror jeg vil hjælpe dig rigtig meget.. 

Og ellers så snak med din læge.. Nu har du på to dage været bekymret for ganske almindelig mad, og det bekymrer mig lidt, at du er så nervøs for at spise mad, som ikke skader baby 

22. november 2020 kl. 08:07

I udlandet ja, men ikke herhjemme. 

Slettet bruger
    22. november 2020 kl. 08:50

Færdige salater kan indeholde alle mulige spændende bakterier – salmonella, listeria osv, som har siddet på hænderne af dem, der har pakket salaten. Typisk hvis de ikke har vasket hænder eller brugt handsker. 

Det er et problem i flere andre lande, og derfor fraråder man faktisk gravide at spise ikke-opvarmede grøntsager/salat i nogle lande. 

Danmark har en høj fødevarersikkerhed, så hvis det er tilberedt i DK, ville jeg ikke være bekymret. Slet ikke nu, hvor corona har lært os at være superhysteriske med håndvask. 

22. november 2020 kl. 09:03

Det er ikke så længe siden, at flere færdigsalater blev tilbagekaldt pga fund af listeria, så jeg undgår dem. 
    Jeg synes også ofte, at jeg finder jord/grus/sand i skyllede salater, som burde være klar til at komme i maden, så dem vasker jeg altid uanset, om jeg er gravid eller ej.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.