Close
Log Ind Opret Bruger

1.gangs gravid – termin februar

• 20 juli 2018, 18:42

Som overskriften lyder, så er jeg 1.gangs gravid efter 2 år i fertilitetsbehandling. Jeg har dermed en del dårlige oplevelser bag mig 🙁

Jeg fandt ud af, at jeg var gravid med et hjerteblink 6+6. Jeg fik derefter lavet en tryghedsscanning 9+3 (pga min fertilitetsbaggrund) og der viste sig pludselig at være to små fantastiske hjerteblink… Jeg er i dag 11+2 og skal først have nakkefoldsscanning 12+5.

Jeg er simpelthen så nervøs for, at der ikke længere er liv og jeg kan slet ikke forstille mig at skulle vente 9 dage endnu før jeg kan få vished.

Er der mon nogle der har termin i februar som mig (eller deromkring) – måske også med en fertilitetsbaggrund?

Jeg håber, at der er nogle derude, som har lyst til at skrive lidt om deres situation og måske med nogle gode råd til mig…

20. juli 2018 kl. 18:47

Mit eneste råd er at købe en tryghedsscanning. Det er det eneste der hjælper på mig når jeg er nervøs. Min baggrund er så også utallige aborter og nogle år i fertilitetsbehandling…

Jeg blev scannet 4 gang og er i 11. uge nu. Skal scannes igen i næste uge og er velkommen til at ringe og få en tid til ekstra scanning hvis jeg bliver nervøs. Jeg har bestilt tid til en gennemscanning om nogle uger ved en privat jordemoder og synes det er alle pengene værd. 

20. juli 2018 kl. 20:05

Hvis du har set hjerte blink efter uge 9 er det 97{3861d0ed17225c9c4773b156bd217f5f04eeaca9264fb7fcdce7714c6e031913} sikkert det ender godt 

20. juli 2018 kl. 20:35

Hej, 

Tillykke med graviditeten og de 2 mirakler der svømmer rundt i maven ????

Min historie lyder meget lig din…jeg er også gravid med tvillinger efter langt behandlingsforløb. Min termin er midt januar. 

Jeg har også været super nervøs, og som allerede skrevet af andre kan endnu en tryghedscanning jo give lidt ro på indtil nakkefoldsscanningen. Jeg er også blevet scannet 3 gange inden NF, og det hjalp på nervøsiteten…selvom den stadig sidder i mig. 

Det var virkelig godt med NF scanningen og at “komme ind i systemet” så at sige. Jeg venter enæggede tvillinger der deler moderkage, og skal i resten af graviditeten scannes hver anden uge. Så der bliver holdt godt øje med os, og det er jo betryggende at vide ???? 

Held og lykke! 

20. juli 2018 kl. 21:15

Kære dig. Der er en lukket Facebook gruppe hvor kvinder har termin i februar. Jeg er i gruppen, så du kan sende mig besked, så kan jeg tilføje dig. 

23. juli 2018 kl. 09:03

Kære Siggy,

Vores historier lyder virkelig ens – hvor langt er du nu?

Jeg har lige bestilt en tryghedsscanning til i morgen – kan slet ikke vente! Jeg er så bange for, at der ikke er liv mere… Det er så svært at være i sig selv 🙁

23. juli 2018 kl. 09:24

Hej igen, 

Godt du har fået booket scanning – krydser fingre for at alt er OK, og når du allerede har set hjerteblik så er der jo heldigvis rigtig gode chancer ???? 

Jeg er 13+6 i dag… min næste scanning på Hvidovre er 2 august, og jeg er da stadig nervøs for om alt er som det skal være. Jeg håber virkelig jeg snart begynder at slappe lidt mere af, men synes det er svært netop fordi det har taget så lang tid at komme hertil. Og fordi jeg er 41 år så hvis det ikke lykkedes denne gang så er løbet nok kørt! 

Held og lykke imorgen, krydser fingre for jer!!! 

23. juli 2018 kl. 09:35

Har også termin i februar – dog ikke tvillinger – men gravid. Efter at have været i behandling i 3 år, og forsøgt 1 år før behandling. Så du kan altid skrive til mig privat herinde. ❤️ 

16. oktober 2018 kl. 16:12

hej

har det på sammen måde, vi har også prøvet i mange år og måtte til sidst ogås have hjælp. jeg her ogås være maget navøs mellen scaningeren og spicelt fra den i uge 9 og frem til uge 13 hvor vi fik nakkefolsscaning, jeg bliv så navøs at i uge 11 måtten en tur forbe atutmodtagelsen og heldigvis var atl godt.  jeg er i dag 24+4 og det er nu blivet meget nemmer med vente tiden mellen scaningerne og roen er ogås kommet til mig igen.

efter uge 20 hvor jeg kunne mærke lidt liv er roen riget kommet, fordi ind til da var det jo kun synelige på en skærm.

håber roen og navøsiteten falder til ro hos dig også,

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.