Close
Log Ind Opret Bruger

Jaloux storebror eller løvemor?

• 14 oktober 2020, 19:24

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle min søns storebror. Min søn er 11 mdr og hans storebror er 10 år. 
    Storebror bor i 7/7 ordning hos sin far og far og jeg bor ikke sammen, men er kærester og sammen har vi en fælles søn (den lille på 11 mdr). 
    Sagen er den, at storebror til tider, er ret voldsom over for sin lillebror. Tidligere har han skubbet til barnevognen, været ved at vælte autostolen ud af bilen (da lillebror kun var 4 uger gammel), trykket ham hårdt på kinderne og forsøgt at dreje hans hoved. I dag klemte han så lillebrors hoved hårdt med sine fingre. Far så det i dag og sagde "ej kan du ikke se, at lillebror ikke kan lide det?) men ellers har far ikke lagt mærke til de ting. Jeg kan mærke, at jeg bliver utryg over det og er begyndt at frygte for, når de to skal være sammen. Jeg ønsker at de to får et godt forhold til hinanden, men er også bange for, at han gør noget lignende igen. Storebror kan også være kærlig over for lillebror og det roser jeg ham for og siger f.eks. "Se det kan han godt lide" eller "se hvor han kigger efter dig, han synes at du er sjov". Men det er som om, at han nogle gange, hvis far giver lillebror opmærksomhed, gør voldsomme ting. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal tackle det, for jeg har ikke lyst til, at være "den onde stedmoder", samtidig bliver jeg sgu bange, når storebror som i dag, maser lillebrors hoved med vilje. 

Spørgsmålet om hvorfor vi ikke bor sammen, kommer sikkert, så her er den korte historie: Vi planlagde at flytte sammen i min lejlighed og begyndte at bygge et værelse til storebror. Men så flyttede storebrors mor sammen med sin kæreste og hans to børn. Storebror fik derfor to mindre bonus søskende og nyt sted at bo. Derfor besluttede vi at vente, så storebror ikke skulle rykkes op to steder med meget kort mellemrum. Da der så var ved at falde lidt ro på, blev jeg gravid (planlagt), men det gjorde mor også, så nu skulle storebror også  være storebror to steder på en gang med meget kort mellemrum. Det vurderede vi, endnu engang at være en meget stor omvæltning for storebror. Da min (vores) søn så blev født, fandt vi ud af, at det faktisk var fint, ikke at bo sammen, fremfor at forsøge at leve 4 mennesker i en lejlighed på 70 m2. Planen er nu, at far prøver at rykke tættere på (bor 6 km væk nu), så vi alle kan ses mere i hverdagen. 

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk