Close
Log Ind Opret Bruger

forskelsbehandling af bedstemor

• 2 august 2020, 09:18

Hel alle. 

sagen er den at min svigermor gør forskel på min mands børn og mit moderhjerte har så svært ved at bære det at jeg næsten ikke kan være i mig selv af bare skuffelse gang på gang, hvilket nok også kan mærkes på mig desværre.. 
    jeg har to fantastiske bonusdøtre på 7 og 4 år, derudover har min mand og jeg fælles er barn på 1 og en mere på vej her til november :). 

min mand og hans ekskone gik fra hinanden da den store var 3 og hende på fire endnu ikke var født, til trods for denne kaotiske tid, har vi det perfekte samarbejde med pigernes mor, hvilket er fantastisk. 

mit dilemma går på at bedstemor KUN vil have den store pige på ferie og brokker sig også gerne hvis hun så får hende men kun i er par dage (vi har 10/4 ordning, så vi har ikke selv pigerne meget af tiden og vil også gerne selv hygge med dem når de endelig er hos os) :). 
    er det forkert af min mand og jeg at "forlange" at hun prøver at knytte bånd til hende på fire, eller i det mindste sluger hendes store kameler, så hende på fire ikke altid føler sig tilsidesat? Hende på fire er selv kommet med bemærkninger om at hun godt ved at det altid er hendes søster som skal på ferie.. 

min familie er heldigvis rigtig gode til at tage imod alle pigerne med åbne arme og gør ikke forskel på om man er "rigtig" barnebarn eller bonusbarnebarn, men føler bare stadig ikk at det er det samme.. 

Alt i alt har jeg meldt ud til min mand at mine biologiske børn ikke kommer på ferie ved bedstemor, før hun tager imod hende på fire.. jeg har så svært ved at forstå at man ikke kan være mere voksen af sig og gøre er forsøg så børnene ikke føler sig mere eller mindre elsket end sine søskende.. 

Hilsen den skuffede svigerdatter. 

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk