Close
Log Ind Opret Bruger

Er det mig der er for hård?

• 12 juni 2020, 13:06

Hej folkens!

Jeg havde en samtale med min veninde i dag, og vi blev desværre lidt uvenner. Jeg kan indimellem godt være lidt kontant i mine udmeldinger, så jeg vil egentlig gerne høre jer hvad I synes om følgende:

Min veninde har en kæreste, der har en søn, som er hos dem i en 10/4 ordning. Hun har selv små børn og er gravid. Hendes kæreste har ikke arbejdet i flere måneder, han ville gerne skifte branche men vidste ikke til hvad. Han ledte heller ikke aktivt efter noget, men fik et job, var der 2 gange og smuttede igen fordi han ikke kunne lide en kollega. Han endte derfor i karantæne hos sin fagforening. Det er min veninde, der betaler ALLE faste udgifter. Nu kommer baby så snart, og de har efterhånden brug for penge til udstyr osv! 

Sagen er den, at hendes kæreste har fået tilbudt et fedt job med gode penge og fremtidsmuligheder! Men! Han siger så, at han bestemt ikke vil tage imod det hvis han ikke kan få helt fri i samtlige 4 dage hans søn er hos dem, hvoraf de 2 altså er helt almindelige hverdage, og ikke kun lørdag/søndag! Fair nok med lørdag/søndag, men hverdagene… indecision

Nå, men hun synes det er helt fint. Jeg synes det er ufattelig egoistisk når de har en baby på vej, og hun har brug for at slappe af snart.. Så må han da bede om fri hver anden weekend i stedet for? Men han vil sige nej hvis han ikke kan få alle 4 dage. Så vil han bare arbejde ALLE de andre dage, og aldrig holde fri sammen med hende og hendes børn. Det er selvfølgelig deres beslutning, men jeg blev altså lidt paf. Hun betaler ALT! Så må han da tage det midlertidigt og i mellemtiden finde noget andet eller hvad ved jeg.. 

Er jeg helt ude i skoven? Jeg har undskyldt jeg blandede mig, men blev egentlig lidt nysgerrig- hvad synes i? 

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk