Close
Log Ind Opret Bruger

Bonussøn og samvær

• 3 august 2018, 22:29

Hej allesammen

Jeg er gift med min mand og sammen har vi en datter på 17 måneder og jeg har termin med lillesøster om 4 uger. Derudover har min man en søn på lidt over 3år. Vi har han hver anden weekenden, men nu har vi lige haft ham på ferie og kan desværre kun sige at vores bekymringer for den dreng er blevet så store nu efter vi har haft ham i længere tid. Siden vi var hjemme og besøge ham ved hans mor, i opstarten af samværet er det gået op for os, at han bor i en svinesti og med en mor som stadig bare vil være ung. Vi har tit været efter hende når vi har fået drengen på samvær, med alt for småt tøj og enten helt vildt store sko eller for små og så utrolig usoigneret, skal bogstavelig talt sætte ham i stand fra top til tå HVER GANG.  Han har stort suttebid, da hans mor bruger det som holdkæftbolsje, herhjemme bruger han den ikke og det er som om han aldrig er blevet lært se basale ting som at se sig for ser hvor man går, hjælpe andre, være høflig, han vidste ikke en gang hvordan man holdte ordentlig på bestikket eller tuscher. drengen har ingen manér (jo når vores samvær er ved at være slut, begynder vi at se en forandring). Vi har selv købt alt til ham (tøj, overtøj, sko osv) så han har det behageligt herhjemme. 

Jeg bliver så ked af det og frustreret, når jeg nærmest kan se fra gang til gang hvor ødelagt den dreng er og bliver. 

De sidste par gange har jeg optaget ham i skjul hvor han sidder og fortæller at mor slå ham i hovedet, mor er sur, mor råber og at han bliver kastet ind på værelset. Drengen er 3 år og hvorfor skulle han opdigte det, tænker jeg. 

Men hvad gør vi? Det er jo nok påstand mod påstand, vi tager gerne bopælen på drengen og giver ham en normal og tryg opvækst, men vi syntes nærmest ikke at hun skal have mere samvær med ham end hveranden weekend, da hun virkelig bare har skabt en ødelagt dreng, som fortjener så meget bedre.

Nogle gode råd? 

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.