Close
Log Ind Opret Bruger

Stedfar stærkt uenig med mig

• 26 februar 2018, 22:15

Mit barn er tre, mit problem er at jeg synes stedfar er for streng.

Før synes jeg at jeg har været god til at lytte og han har også haft indflydelse bl.a. ift at hun nu sover på eget værelse og nogle af de ting han synes er vigtige, de har brugt tid alene sammen og han er faktisk rigtig god til at hjælpe til i huset og de har det også tit sjovt sammen og vi har lavet mange forskellige sjove børneaktiviteter sammen.

Men vi er brændene uenig på nogle punkter. Jeg er ret blid, men ikke sådan at jeg bare lader hende få sin vilje altid. Vi vil begge have at hun klarer sig godt men hvor jeg interesserer mig meget for de nyere børneteorier med anerkendelse osv er han mere den gamle skole. 

Hvis hun græder siger han bare nej stop som om hun gør noget forkert, han lyder hård og kan nogle gange tage fat eller peger på en måde jeg ikke kan lide. Og i offentligheden sammenligner han hende med andre og jeg kan slet ikke snuppe når folk snakker sådan. Videre blander han sig også selvom jeg er ved at håndtere det på min måde. Jeg har prøvet at sige jeg ikke kan lide det, og det ikke kan være sådan, og hvorfor det ikke er godt. Men synes bare det problem kommer igen og igen, det værste er han begynder at kritisere min måde hvis jeg siger ham imod, ikke lader ham tage over, osv på en ret ukonstruktiv og grim måde og synes han er værre nu.

Vil det bedste for alle, og vigtigst selvfølgelig mit barn, synes han og jeg er blevet ret seriøse men det er svært at holde af når jeg ser ham på en måde jeg ikke kan lide så mister det lidt og det føles som om det er gået i hårdknude. Ved ikke, hvad tænker i.

Og tænker også så kan man sige det ikke er hans barn, men tænk hvis det var, så ville jeg ikke have det spor bedre med det.

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.