Close
Log Ind Opret Bruger

Bør jeg gå fra min mand?

Anonym
    25 december 2020, 13:57

Kære alle. 

Jeg er totalt i vildrede og aner ikke hvad jeg skal gøre. Sagen er den, at min bonussøn ikke kan lide mig. Han er 10 år, og jeg har altid taget det lidt med ophøjet sindsro og tænkt at det nok skal komme. Det er ikke så usædvanligt i mine øjne, og jeg har bare prøvet så godt jeg kunne at gøre ham glad og sørge for at der var masser af alenetid til ham og far, både uden mig og også mine børn, for at give dem masser af ro og fred og vænne sig til alt det nye. Jeg venter også han lillesøster, og det i sig selv er jo en kæmpe omvæltning. Jeg synes han er en skøn dreng, og vi har virkelig haft nogle hyggelige uger sammen, bare ham og jeg, særligt inden sommerferien. Vi har ham hver anden weekend.

I sommerferien skete der noget (det er en længere historie), der gjorde, at min mand og jeg ikke så ham i 6 uger. Vi kæmpede imod med næb og klør, men det hjalp ikke. Hans mor er en meget bestemt dame og sætter dagsordenen. Sådan har det altid været, og jeg vil ikke blande mig i det. Det kan være hårdt, men sådan er det. Min mand er vant til det og gider ikke kæmpe imod. Siden den "pause" har tingene simpelthen været forfærdelige og min mand og jeg har været ved at gå fra hinanden flere gange. Faktisk hver gang min bonussøn er her. Min mand bliver simpelthen så vred på mig over alting (Han har skyldfølelse), og bebrejder mig for, at forholdet til hans søn er ødelagt. Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg har været plaget af en meget svær graviditet med en syg baby, plus jeg har en datter med ADHD og en søn udover. Sidste gang sluttede han vores forhold fordi jeg lød for glad i telefonen med min søster, og ikke havde sagt nok til hans søn. Men som jeg forklarede ham, så ringede jeg til min søster for at bede hende om hjælp fordi min far havde kaldt mig en kost selvom jeg havde kørt ham på sygehuset til hjerteoperation, og jeg var ked af det og ville tale med nogen uden at skulle bebyrde min mand så de bare kunne hygge. Jeg var overhovedet ikke glad. Jeg foreslog derefter at de kunne samvær et andet sted for at slippe for mig, men det gik også helt i fisk. Min mand ringede til mig og gad ikke bo sammen med mig mere, han ville hjem til sin søn (de bor en time fra hinanden) og jeg kunne bare give ham babyen med, så så jeg aldrig nogen af dem igen. Alt var min skyld, selv de problemer min bonus havde i skolen (jeg har aldrig nogensinde været på den skole). Alle de her mystiske skænderier overhører min bonussøn, og han bliver jo selvfølgelig skrækslagen og tror jeg er et monster, der ikke kan lide ham. Vi har nu ikke set ham i over en måned, han vil ikke komme og jeg er så gravid og tæt på fødsel at jeg helt ærligt heller ikke orker det. Ikke pga. ham selvfølgelig, men på grund af min mands flip. Det gør ondt og jeg bliver bange.

Til daglig har vi virkelig ingen problemer, heller ikke i forhold til mine børn. Det er kun i forhold til min bonussøn, min mand kan slet slet ikke styre sine følelser i det. Bagefter er han én stor undskyldning, men skaden er ligesom sket for mig. Vi er nu ved punktet, hvor jeg ikke tør være her når min bonussøn kommer, og når han er her blokerer jeg totalt og kan ikke finde på noget at sige til ham, hvilket bare gør min mand endnu mere vred. Hvis jeg fx siger godmorgen eller hej, går han bare lige forbi mig uden at svare. Han skynder sig også ind på sit værelse for at undgå et kram, som jeg plejede at give ham broken heart

Er der nogen, der har erfaringer med lignende? Jeg føler mig egoistisk og flov overfor min bonussøn, og overvejer virkelig at bryde med min mand så han kan koncentrere sig om ham, også selvom det bliver på bekostning af min babys forhold til sin far. Jeg er så ked af han har skulle overhøre de her skrigekampe, selvom jeg virkelig har forsøgt at stoppe det. Min mand bliver bare så rasende. Jeg elsker ham så inderligt, men jeg er bange for jeg ikke kan komme over de her blokader. Jeg har min mands fulde støtte til daglig, men ligeså snart de er sammen er vi tilbage ved det gamle. 

Min bonus kommer i næste uge, og jeg har lavet planer om at være væk for at undgå at stresse min baby i maven. Én tur mere og jeg går i fødsel er jeg sikker på. 

Please kom med et godt råd? Kan det fikses?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk