Close
Log Ind Opret Bruger

Erfaringer med Rekovelle og Fyremadel søges

Tagget: 

• 14 juni 2019, 08:54

Hej Piger

Jeg er i gang med mit første IVF forsøg og er startet op på Rekovelle. Jeg har dog på dag 3 med dette begyndt at få spændinger i den ene side af underlivet. Jeg er lidt bekymret for, om det bliver være, når jeg nu skal forsætte min. 6 dage med dette. Der ud over er jeg også en del træt, men det kan lige så meget være den forkølelse som ikke vil slippe. broken heart

Hvad er jeres erfaringer med Rekovelle og fyremadel?

14. juni 2019 kl. 10:47

Jeg er igang med et forsøg med rekovelle og fyremadel. Jeg fik taget æg ud i onsdags. Jeg mærkede slet ikke noget til hormonerne ved dette forsøg. Men hormonet virkede umiddelbart fint og fik taget 12 æg ud. Jeg har haft flere bivirkninger af andre hormoner, så det er nok meget forskelligt???? Jeg synes til gengæld fyremadel gør temmelig ondt.

15. juni 2019 kl. 07:37

Hvis du mærker spændinger, er det nok, fordi dine follikler vokser. Tæt på æu (med Rekovelle) synes jeg, det var hårdt at gå, træne og køre bil, fordi æggestokkene trykkede og tyngede så meget i underlivet. Jeg skulle også tisse hele tiden. Jeg have en 10-15 (så vidt jeg husker) follikler, men kun 3 æg.

Fyremadel gjorde ondt at tage – ret ondt, og det kunne godt blive ved i et par timer. Det sved også i huden. Det føltes lidt som at blive stukket af en bi eller hveps et meget ømt sted. Iflg. klinikken kunne det godt gøre lidt ondt, så jeg gætter på, at det for de fleste ikke gør så ondt.

15. juni 2019 kl. 11:37

Jeg kan kun svare på den med fyremadel, da jeg fik pergoveris ud over. 
    Men med min behandling kan jeg mærke der sker noget i mine æggestokke, jeg føler mig øm og tung i underlivet (skal have taget æg ud i morgen med 8-12 folikler)
    Fyremadel er jeg ikke fan af! Den gør ondt og svier flere timer efter jeg har taget den, og er stadig øm i maveskindet dagen efter… Dog hjælper det, hvis man tager noget køligt på huden umiddelbart inden man stikker, så er det i hvert fald mindre slemt 🙂 

Held og lykke med behandlingnen! 

15. juni 2019 kl. 14:21

Ip skrev :

Jeg kan kun svare på den med fyremadel, da jeg fik pergoveris ud over. 
    Men med min behandling kan jeg mærke der sker noget i mine æggestokke, jeg føler mig øm og tung i underlivet (skal have taget æg ud i morgen med 8-12 folikler)
    Fyremadel er jeg ikke fan af! Den gør ondt og svier flere timer efter jeg har taget den, og er stadig øm i maveskindet dagen efter… Dog hjælper det, hvis man tager noget køligt på huden umiddelbart inden man stikker, så er det i hvert fald mindre slemt 🙂 

Held og lykke med behandlingnen! 

Jeg kan godt mærke tungheden.  Spændende med æo. Krydser fingre for dig. 

15. juni 2019 kl. 14:23

Glæder mig endnu mindre til nålene i aften.  Er slet ikke fan af det stikkeri.  Godt at manden ikke har noget i mod at stikke en.  Starter på fyremadel i aften.  Vil prøve at køle lidt inden jeg stikkes. 

15. juni 2019 kl. 21:35

Hvordan tog i fyremadel?  Jeg stak mig ligesom med rekovellen og ventede lidt inden jeg hev nålen ud.  Der kom dog en del væske ud igen.  

16. juni 2019 kl. 07:41

frøken_solskin skrev :

Hvordan tog i fyremadel?  Jeg stak mig ligesom med rekovellen og ventede lidt inden jeg hev nålen ud.  Der kom dog en del væske ud igen.  

Den skal indstikkes skråt i huden (jeg tror, der skrives en 30 graders vinkel). Så kan du se en lille hævelse i huden, hvor væsken løber ind. Det er et stykke tid siden, men jeg mener, at jeg skulle tælle til 10, inden jeg tog nålen ud.

7. april 2021 kl. 16:14

Hej piger

Hvor er jeg glad for at læse jeres indlæg om Rekovelle og Fyremadel. Vi er igang med 1. IVF.
    Jeg har taget Rekovelle siden fredag aften (6 dage inkl. aftenen i dag) og her til morgen startet op på Fyremadel.

Jeg har her til eftermiddag haft meget gennemsigtig geleagtig udflåd. Har i andre oplevet det?

Frygter lidt ægløsning allerede 🙁

12. april 2021 kl. 20:42

Jeg har været på Fyremadel (min mand stak mig, da jeg ikke selv kunne). Jeg blev stukket i låret. Selve nålen var ikke slem, men min hud hævede op, jeg blev rød ved området og der var både svie og kløe ca. en halv time til 45 minutter efter. Jeg sammenlignede det med at blive stukket af en hveps.

Har lige haft første ÆU, så krydser fingre for, at jeg ikke skal igennem noget af det igen…….. 🙂

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk