Close
Log Ind Opret Bruger

Ægdelingen er problemet!

Tagget: 

• 24 april 2021, 16:08

<p style=”text-align: left;”>Hvor er jeg bare irriteret og træt af der ikke sker en fløjtende fis!</p>
    Vi har lige fået at vide, at vores seneste ivf er mislykkedes IGEN, fordi der igen ikke var nogen æg der overlevede.

Det var vores andet forsøg med ivf, hvor jeg igen igen blev overstimuleret på trods af de justerede godt ned i mængden af hormoner (menopur) til mig. Jeg fik taget 17 æg ud, 7 blev befrugtet, 4 klarede sig til 3. Dagen, men nul klarede det længere. Det samme skete sidste gang.

Jeg er overbevist om, at det er mine æg den er gal med, selvom de (fertilitetslægerne) ikke kan finde årsagen til vores problem.

Sidste gang fik vi at vide, at det måske kunne skyldes dna brud I sæden, og derfor satte vi ind med endnu bedre kost, ekstra fisk og motion, før vi gik i gang med næste behandling. Men det har ikke så ikke hjulpet. Jovist er jeg mindre udmattet efter arbejde end før, men det er også det eneste “win”.

Jeg er lige ved at opgive dét at producere mit eget barn, og aner ikke hvad jeg så skal i mit liv, når jeg ikke er karrieremenneske eller rejsemenneske.

Er der nogen der har historik med ægdelingsproblematikken? Hvad fik I efterfølgende anvist af behandlinger og kom der et barn ud af det i sidste ende (og hvor lang tid tog det jer?) ? Eller gik drømmen i vasken og har I fundet en anden vej til drømmen om et barn?

Håber nogen vil svare…

28. april 2021 kl. 09:54

Hej Fundus

Jeg har også haft problemer med mine æg, jeg har haft 7 ægoplægninger over 4 år. Jeg fik for det meste 10-12 æg ud og de delte sig fint de første dage. Men ud af de 10-12 æg var jeg heldig hvis bare 1 ville blive til en blastocyst, har derfor 5 gange ud af 7 fået æg lagt tilbage på 2 eller 3 dag i håb om de klarede det bedre i livmoderen, har næsten hver gang fået 2 æg op.
    jeg er dog aldrig blevet gravid med mine egne æg, vi prøvede i sidste forsøg en sæd doner uden bedere resultat. Vi er derfor gået videre til ægdonation og jeg har igår for forsøgte gang taget en graviditetstest som er svag positiv. Så indtil videre har ægdonation været en succes og vejen frem for at få et barn.

mvh Line

30. april 2021 kl. 14:49

Tillykke med den lille spire!

Jeg tror også det er der vi lander om lidt. Altså med donor. Vi er aldrig nået til at få sat æg op. Typisk bliver over halvdelen af æggene befrugtet, men så er det halvdelen af de befrugtede æg, som er forkert befrugtet, og så stopper resten med at dele sig i løbet af de første 3-4 dage…

Vi har en samtale om nogle dage med fertilitetslægen, og blev derfor ringet op af en sygeplejerske, der lige ville høre hvordan det gik, og i øvrigt forberede os på, at de nok vil lave split-behandling, for at se om det er mine æg eller min mands sæd den er gal med.

Så vi skal nok til at kigge lidt på donor.

Det gør bare så ondt i hjertet på mig, hvis det kun er den ene af os, der får lov at være biologisk forælder, fordi vi jo synes at vi sammen kunne lave et godt og unikt barn til verden. Så er det med donor, hvor vi ikke kender donorens personlighed eller interesser bare lidt svært at forholde sig til, hvis barnet bliver ligesom donoren… Og så er der alt det etiske i det med at få et donorbarn. Hvem skal vide det? Hvornår er det godt at fortælle? Hvor åben skal vi være om det? Bør vi vælge en donor der kan kontaktes når barnet er 18? Hvad med alt det biologiske? Altså det er for mig utrygt ikke at kende donors biologiske profil og familiehistorik af diverse sygdomme og skavanker.

Hvordan kommer man over den bakke af bekymring ?

30. april 2021 kl. 16:18

Tak nu må vi så se om det holder har fået målt hcg og den er kun på 29 så ender nok ud i en bio, jeg skal have taget blodprøve igen på mandag. Men jeg har aldrig før vært gravid. Så prøver og se positivt på at nu ved jeg, da at jeg kan blive gravid og vi har et æg mere i fryseren med den doner vi har brugt denne gang.

Det er også bare vildt hårdt, at du er gået alt det igennem med hormoner og få taget æg ud og så får du aldrig rigtig noget ud af det når der ikke bliver sat noget op.
    kan godt følge dig i at det gør ondt i hjertet det gjorde det også for mig, da de nævnte det i det offentlige før vi tog i det private. Jeg var slet ikke klar til at opgive tanken om at få et biologisk barn.

men så da vi havde 3 forsøg i det private med mine æg, hvor jeg fik mere og mere ondt for hver æg udtagning, fordi jeg har endometriose og har cyster i æggestokken så måtte vi overveje ægdonation. Vi syntes også begge at de har prøvet alt, for at prøve og gøre mig gravid med mine æg, som split med sæddonor for at se nærmer om det var mine æg. Dette har virkelig hjulpet mig med med at accepterer at vi skulle bruge en ægdonor, hos os er ønsket om et barn større end det at få et biologisk barn. Det barn jeg kommer til at bære vil stadig blive mit.
    men det er en stor beslutning og jeg syntes i skal tage jer den tid det tager for, at i får følelsen af om det rigtige for jer at bruge en doner.

vi har valgt at få en åben doner så et fremtidig barn kan kontakte personen hvis de har nogle spørgsmål. Vi har også valgt at det ikke skal være en hemmelighed, at vi har brugt en doner. Men det heller ikke noget vi bare vil sige til alle når vi møder dem.
    Det er lidt sparsomt hvad man får af informationer når man skal have ægdonor frem for sæd doner. Da vi skulle prøve en sæd doner syntes jeg faktisk godt man kunne få en fornemmelse af personen. Vi fik information om nærmeste slægtninge hårfarve øjenfarve, hvad de arbejde med og man kunne læse personens interesser. De havde også skrevet en personlig besked til de børn der kom ud af donationen. Med ægdonor får man kun højde, øjenfarve, vægt og alder. Men både sæd doner og ægdonor er der krav til, at de ikke må fejle noget sygdoms mæssigt, så det kan du tage det helt roligt med.

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.