Close
Log Ind Opret Bruger

Vende af med mælk om natten – hvordan?

• 26 januar 2021, 16:09

Hej med jer. Jeg har en datter der blir 1 år den 8 feb… hvordan vender jeg hende af med mælk om natten? Hun vågner utroligt ofte og skal ammes for at sove videre… hun falder ikke i søvn med brystvorten i munden men hun vil ikke sove uden at få mælk. Min Sundhedsplejeske siger hun har fået en søvnassuisation (staves?) med amning.. altså at hun forbinder det at blive ammet med at sove .. om dagen er der ikke problemer kun om natten … hvordan gør jeg? Hun blir utrolig sur og ked af det hvis hun ikke blir ammet og vil slet ikke falde til ro. Kan tage hende op og hun falder til ro men så snart hun blir lagt ned blir hun ekstremt sur og ked og det eneste der hjælper er amning så sover hun videre … det gør hun så max 1,5 time før det gentager sig .. min Sundhedsplejeske mener jeg bare skal tage en kold tyrker og nægte hende mælk om natten men det er sgu ikke nemt når hun blir så ked af det.. hun siger det er dumt at begynde med vand og alt muligt andet da hun så os skal vendes fra det. Jeg er klar over hun fysisk ikke har brug for mælk nu.. hun spiser og drikker godt om dagen. hvordan har i andre gjort? Hun bruger sut men den er ikke god nok i situationen. Far har også forsøgt at tage over men det er det samme. Hjælp

26. januar 2021 kl. 16:18

Vi tog en kold tyrker. Jeg sov i stuen, far tog sig af rollingen. Det var DEJLIGT for hele familien at få bedre nattesøvn bagefter. 

26. januar 2021 kl. 16:19

Hvor længe tog det? Sov far og baby overhovedet de nætter?

26. januar 2021 kl. 19:55

Linner skrev :

Hvor længe tog det? Sov far og baby overhovedet de nætter?

Et par nætter eller tre. Og de sov da dårligt! Men efterfølgende sov vi alle fantastisk!

26. januar 2021 kl. 20:03

Tog en kold tyrker – dog var ungerne ældre..

Desværre sov de ikke en skid bedre wink

26. januar 2021 kl. 20:13

Vi tog også en kold tyrker med far og det tog også en håndfuld dage. Han var rasende men far lå med ham enten i vores seng eller på en madras på hans værelse – det gjorde det mere overskueligt for min kæreste at trøste selvom vores søn var meget ked af det. Men inden vi gjorde der havde han i en periode trappet op og spiste hver time om natten og ingen mad om dagen. Måske gør der henover en weekend –  og ja vi tilbød heller ikke andet – udover en portion havregrød inden sovetid. Han begyndte at spise MEGET mere om dagen da natteserveringen forsvandt. I en måned derefter fik han en morgentår og så igen efter vuggestue – og så henover en håndfuld måneder trappede vi helt ud. 

Anonym
    26. januar 2021 kl. 20:17

Min dreng skiftede fra babs til godnatflaske og blev senere skiftet ud med vand. Nu er han 2 og drikker stadig vand hver gang han vågner op. Det har jeg ikke planer om at vænne ham fra endnu 

26. januar 2021 kl. 23:06

Børn er vanvittige vanedyr og slet ikke så dumme – de ved godt, hvordan de får deres vilje 😀 Husk på, at hun ikke lider nogen nød. Det er så hårdt med den gråd, men som flere andre siger, så er det super effektivt at mor hopper ud af soveværelset, og far tager tjansen nogle dage. Eventuelt putter lidt i jeres seng. Her er i hun tryg, mæt og har en nær omsorgsperson lige i nærheden… og så skal hun nok blive voldsomt træt af, at tingene ikke er som de plejer, og det kommer hun over efter lidt tid. Kold tyrker 😉 Hun falder nok noget senere i søvn, end hun plejer, men næste dag er det måske lige så slemt, men efter en uge, så er det bedre.

27. januar 2021 kl. 07:22

En mellemting. Amme til nat og så lade far tage over. Det går nogenlunde, men ud på morgenen er ungen helt utrøstelig og der får hun så én gang. smiley 

Ellers har din SP ret og jeg har tidligere med succes udtrappet ved at tage søvnassocieringen inden de sov og så først give når de blev helt fjollede. Men det lyder jo som om du har prøvet det. 

Jeg forstår godt tanken med ikke at skabe nye problemer, men så tørstig jeg selv og mine store børn kan være om natten, tilbyder jeg altså vand. Især her om vinteren med tør indeluft. Det er hæsligt at skulle sove videre med helt tør mund, så det synes jeg altså godt man kan give dem. Mine har ret hurtigt lært at have en vandflaske stående og så tage og sove videre smiley

27. januar 2021 kl. 13:02

Vand i en suttekop eller flaske og så far på et par dage.. du lugter af mælk, de giver sig ikke hvis de fornemmer bedre 😉

27. januar 2021 kl. 13:53

Vi gik over til flaske med mme i stedet for – vores børn har været ca. 1,5 da vi i stedet tog en kold tyrker med flasken. Mindre og mindre mme i vandet og til sidst kun vand. Det har virket rigtig fint frown

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk