Close
Log Ind Opret Bruger

Spist gammelt mad fra horden

Tagget: ,

• 21 juli 2021, 14:57

Hej alle,

jeg har et mærkeligt problem, og jeg jeg ved på forhånd, at jeg er lidt hysterisk. Min søn tabte i går et stykke agurk på jorden i vores have. Jeg glemte at samle den op, og i dag ser jeg ham sidde og spise den i de 2 sek jeg kigger væk 🤦‍♀️🤦‍♀️

Han fik kun en bid, men skal jeg være nervøs? Fik pludselig katestrofetanker om rotter, og hvis nu de skulle have haft fat i agurken i løbet af dagen .. og hvis det skulle kunne overføre et eller andet. Læs: hysterisk mor

Ville i reagere?

21. juli 2021 kl. 15:08

Jeg ville os blive nervøs .. men jeg tænker han måske i værste tilfælde kan få lidt dårlig mave og så ved i hvorfor agtig. Men jah. Børn sidder og snasker i alt .. (nogle gør).
    Der er mega meget syre i maven heldigvis 🙂 håber alt er godt.
    man kan sige – agurk er næsten 100% vand. Så tror ik dyr måske gider det

21. juli 2021 kl. 21:30

Ikke for at puste til ilden….. men så tænk på alt det din søn spiser/putter i munden når du ikke ser det😉

Jeg er selv en små hysterisk mor, der allerhelst pakkede min datter ind i bobbelplast og løb bagefter hende med en skummadras for at skærme hende mod alverdens ulykker. Men man er nok nød til at tage en dyb indånding indimellem, og tænke på at vi selv overlevede at være børn.
    Jeg ville ikke bekymre mig om det stykke agurk😊

23. juli 2021 kl. 19:44

altså, børn kan jo godt få dårlig mave af at spise mad med jord på, men det går hurtigt over igen, og det er egentlig godt for deres immunforsvar (i små mængder), så nej; du skal ikke være bekymret.

• Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.