Close
Log Ind Opret Bruger

Hvor meget må jeg spørge til svigerdatter

Anonym
    27 februar 2021, 11:04

Min svigerdatter har desværre fået svangerskabsforgiftning  i sin tvillingegraviditet. Hun er indlagt nu under je observation. De bor 60 km væk. Min søn er fin til at informere mig om væsentligt nyt. Jeg vil dog gerne respektere deres grænser om evt ikke at skulle have folk til at spørge hele tiden. Omvendt vil jeg også gerne følge meget med og vise interesse og spørge til hende hver dag. Jeg må ikke besøge hende i disse tider. Hvor meget synes I jeg kan tillade mig at spørge til svigerdatter uden at virke anmasende? 

27. februar 2021 kl. 12:12

Jeg synes du skal sige til dem at du bekymrer dig men ikke vil virke anmasende. Så prøv at høre om I ikke kan aftale, at din søn siger til, hvis han synes det bliver for meget. På en pæn måde. Det er svært at stå i en situation som de gør, og man har også brug for at tale med nogen men føler sig ofte alene i kriser fordi netværket er bange for st spørge.. Så snak med din søn. Måske han synes du er for stille, og ellers må han sige til hvis han synes du spørger for meget. Kan også være han har brug for du kommer forbi ham imens hun er indlagt. Man bliver aldrig for gammel til at få lidt omsorg fra sine forælde ❤️ Held og Lykke og sig til hvodan det går. 

27. februar 2021 kl. 13:00

Jeg vil blive glad, hvis mine svigerforældre skrev til mig om hvordan det går – ligegyldigt om jeg var syg eller ej. De ringer et par gange om måneden til min kæreste, og snakker om løst og fast og spørger også lige ind til om det går godt med graviditeten. Det gør de desværre ikke til mig, og det er begrænset hvor meget man ses pga corona. Der er min svigermor dog interesseret i at høre og snakke om det hele. Så jeg vil sige, at skriv du endelig gerne, omend til din søn og forhør dig ad om overskuddet er til at du skriver til hende hvis du er usikker på om du overskrider hendes grænser, om hvordan det går. Jeg ville blive rigtig glad for kontakten og tanken 🙂 

Anonym
    27. februar 2021 kl. 13:13

Altså, nu har jeg jordens bedste svigerforældre. Hvis min svigerfar ringede til mig og spurgte ind til mig, ville jeg bare blive rigtig glad. Og bare sig det som det er, at du ikke håber du virker anmassende, men bekymrer dig. ❤️

Anonym
    27. februar 2021 kl. 13:13

Farfar skrev :

Min svigerdatter har desværre fået svangerskabsforgiftning  i sin tvillingegraviditet. Hun er indlagt nu under je observation. De bor 60 km væk. Min søn er fin til at informere mig om væsentligt nyt. Jeg vil dog gerne respektere deres grænser om evt ikke at skulle have folk til at spørge hele tiden. Omvendt vil jeg også gerne følge meget med og vise interesse og spørge til hende hver dag. Jeg må ikke besøge hende i disse tider. Hvor meget synes I jeg kan tillade mig at spørge til svigerdatter uden at virke anmasende? 

spørg hende. 
    Sig at du meget gerne vil kunne følge med, men heller ikke vil overfuse hende med spørgsmål hver dag.. Men hvad er det mere du vil have af at vide end det din søn skriver? Kan du ikke få hvad du har brug for fra ham? 

27. februar 2021 kl. 14:54

Tænker ikke du kommer til at virke anmasende. Men at spørge hver 2. dag er måske lidt mindre "anmasende". Og så kan kommunikationen jo gå igennem dig og din søn noget af tiden, da han er lidt på afstand ved ikke at være indagt, og skulle tingene gå mindre godt den ene dag, så har han måske mere overskud end mor, som ikke er hjemme i vandte omgivelser, men ligger indlagt 🙂

Anonym
    27. februar 2021 kl. 15:05

Min søn er nu også blevet indlagt, så jeg tænker, at de er ved at forberede kejsersnit, idet de fra starten fik at vide, at begge bliver indlagt 4 dage, når der er tale om tvillinger. De vejer små 2000 gram, og hun er i uge 34. 

27. februar 2021 kl. 16:51

Ok, men hold kontakten med ham, tænker jeg. Og en gang dagligt må være rigeligt, de skal nok give besked 🙂 

2. marts 2021 kl. 19:19

Spørg spørg. Og sig endelig du ikke vil være anmassende men er bekymret for hende ( er ikke helt ufarligt jo).  Spørg endelig til om du kan gøre noget   
    havde selv svangerskabsforgiftning med min første og præ nr 2. Og det føltes rart folk faktisk var bekymret både min mor svigermor hans søskende papolde osv.  

har virkelig også ondt af din søn så hård en tid. Min mand følte sig meget magtesløs mens det stod på og meget frustreret fordi han intet kunne høre.  Husk også at hør til søn kan  huske ingen spurgte til min mand  det er også hårdt for ham han ser jo moderen til hans børn være syg

2. marts 2021 kl. 19:21

Farfar skrev :

Min søn er nu også blevet indlagt, så jeg tænker, at de er ved at forberede kejsersnit, idet de fra starten fik at vide, at begge bliver indlagt 4 dage, når der er tale om tvillinger. De vejer små 2000 gram, og hun er i uge 34. 

Krydser alt for jer opdater endelig 

heldigvis er man ofte hurtig ok når børnene er forløst

Anonym
    2. marts 2021 kl. 20:21

Update: Min svigerdatter har født i nat uden komplikationer og kejsersnit. Pyha sikken lettelse. Det er sjældent, jeg har været påvirket så meget af noget. De havde sat fødslen igang, og jeg har været totalt oppe at køre og haft stress og uro i kroppen, fra jeg fik det at vide og til hun fødte. Hendes levertal fra vildt høje. 
    De er altså nu født uge 34 og skal have sondemad indtil uge 36. Men kan svigerdatter så få amningen til at fungere? Jeg har hørt, at amningen helst skal fungere hurtigst muligt.

2. marts 2021 kl. 21:13

Farfar skrev :

Update: Min svigerdatter har født i nat uden komplikationer og kejsersnit. Pyha sikken lettelse. Det er sjældent, jeg har været påvirket så meget af noget. De havde sat fødslen igang, og jeg har været totalt oppe at køre og haft stress og uro i kroppen, fra jeg fik det at vide og til hun fødte. Hendes levertal fra vildt høje. 
    De er altså nu født uge 34 og skal have sondemad indtil uge 36. Men kan svigerdatter så få amningen til at fungere? Jeg har hørt, at amningen helst skal fungere hurtigst muligt.

Det kan hun 🙂 tillykke med de små! De er da heldige at have dig som farfar.

2. marts 2021 kl. 21:48

Tlk tæk med titlen farfar er så stort også for dig. 

selvfølgelig kan hun få amning op at køre hun vil nok blive bedt om st malke ud då de små kan få mors mælk i sonden.  Og de vil måske blive lagt til er fe stærke nok til det 

kender 2 der har fuldammet tvillinger.    
    husk kan i ikke mødes denne tid er Facebook Messenger  og FaceTime guld. Bruger jeg selv meget til mine børn og deres bedsteforældre.  
    vi mødes stadig bare udenfor til kaffe eller gåtur. De skal trods alt ikke snydes 

3. marts 2021 kl. 01:42

Jeg røvkedede mig da jeg var indlagt med svangerskabsforgiftning og lidt chat på Facebook ville da være opmuntrende. Så skete der da noget. Dengang havde jeg ikke rigtig et forhold til min svigermor,  men det har jeg nu. Skriver med hende hver dag, sender billeder hver dag hvor manden måske kommunikerer med hende en gang om måneden :p prøv at række ud og se hvordan de reagerer. 🙂 

Anonym
    3. marts 2021 kl. 13:36

Jeg tænker kun det er dejligt, du viser interesse, men ikke for amningen – det skal de nok selv styre 😊 ikke alle kan amme tvillinger, og lad være med at kommentere på amning – som i OVERHOVEDET ikke – det har man slet ikke brug for som nybagt mor.

Men ellers som andre skriver, vis interessere og giv udtryk for, du forstår, hvis de har brug for fred – og vurder, om de synes, det bliver for meget, så kan du holde lidt igen, hvis du skulle ske at fornemme det 😊

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk