Close
Log Ind Opret Bruger

Natbleen af – er det nu?

Anonym
    21 januar 2021, 17:43

Min yngste er lige rundet 3 år og besluttede sig i den forbindelse for at nu gad han ikke ble mere og har været blefri om dagen i en måned. Det er gået over al forventning og han har haft meget få uheld både hjemme og i Børnehave. De få gange det er sket er han kommet susende med det samme og fortalt det. 
    For 14 dage siden røg bleen til lur så eftersom den alligevel altid var tør når han stod op. Det er superfint hjemme og nu er Børnehaven også med (børnehaven har været lukket det meste af de 14 dage).

Så nu er der kun natbleen tilbage. 9 ud af 10 dage er der knastør ble om morgenen og han er også begyndt at komme ud sent om aftenen og skulle på toilettet. Så spørgsmålet er – er det nu natbleen også bare skal af? 

Selvom han er min yngste så har jeg ikke prøvet det med natbleen før. Hans 1,5 år ældre bror har været blefri om dagen i et år og bruger stadig natble og den er fyldt – og ofte også overfyldt (altså han tisser igennem fordi bleen ikke kan mere – typisk lige før vi skal op når det sker). Så jeg har slet ikke været i de baner med hensyn til storebror og er derfor lidt på bar bund – og ja, synes jo det er mega hurtigt den bette tager det hele på en gang 😅 Det virker da bare lidt tosset at give ham ble på hver aften og pille en tør ble af om morgenen 🤷‍♀️

Anonym
    21. januar 2021 kl. 18:06

Min dreng blev blefri da han var 2,5 og vi tog bare natbleen af i samme omgang. En vådligger lagen og så en dejlig nat uden ble på ❤️ Vi har haft meget få tissen i sengen. Når det så har været så er det fx sommer hvor jeg ikke har været opmærksom på hvor meget vandmelon han fik inden sengetid eller lign. 

Anonym
    21. januar 2021 kl. 18:58

flintstone skrev :

Min dreng blev blefri da han var 2,5 og vi tog bare natbleen af i samme omgang. En vådligger lagen og så en dejlig nat uden ble på ❤️ Vi har haft meget få tissen i sengen. Når det så har været så er det fx sommer hvor jeg ikke har været opmærksom på hvor meget vandmelon han fik inden sengetid eller lign. 

Tak for dit svar ❤️ havde tænkt vådliggerlagen, så madrassen ikke skal tage fra hvis det sker 😂

Min ældste er bare ikke i nærheden af at smide den natble og har aldrig været det, så tror bare det er mor her der ikke kan følge med den bette 😂😂

Men så er det bare af med natbleen 🙏

Anonym
    21. januar 2021 kl. 20:08

Min datter smed bleen, da hun var 3, på hendes initiativ. Og af med bleen var lig ingen ble, heller ikke om natten. Hun har ikke tisset i sengen overhovedet. Hun tisser grundigt af, inden hun skal sove, og især i begyndelsen var vi over hende i det sekund, hun vågnede: “Husk at gå ud og tisse”. Men det har ikke givet anledning til problemer – heller ikke selvom hun havde våd natble ofte op til (og hun i øvrigt var syg med dårlig mave, herunder flere møgbleer om natten, indtil dagen før hun droppede bleen). 

21. januar 2021 kl. 20:12

Min dreng have været blefri om dagen i flere måneder. Han havde tit en våd ble om morgenen, men efterhånden fandt jeg ud af at den var tør lige når han vågnede og så fik tisset godt når han kom op. Så vi prøvede at skynde os på toilettet om morgenen, og så ventede vi en måned og tog den helt af en aften. Der var han 3,5. Han har ikke haft et eneste uheld siden, og det er 1,5-2 år siden. Så hvis den er tør hver morgen, synes jeg da bare I skal prøve at tage den af. Jeg har ikke så god erfaring med vådliggerlagner, da de ikke er nemme at ånde igennem, og vores dreng er en meget varm dreng i forvejen. 

Anonym
    21. januar 2021 kl. 21:17

lillehjerte skrev :

Min dreng have været blefri om dagen i flere måneder. Han havde tit en våd ble om morgenen, men efterhånden fandt jeg ud af at den var tør lige når han vågnede og så fik tisset godt når han kom op. Så vi prøvede at skynde os på toilettet om morgenen, og så ventede vi en måned og tog den helt af en aften. Der var han 3,5. Han har ikke haft et eneste uheld siden, og det er 1,5-2 år siden. Så hvis den er tør hver morgen, synes jeg da bare I skal prøve at tage den af. Jeg har ikke så god erfaring med vådliggerlagner, da de ikke er nemme at ånde igennem, og vores dreng er en meget varm dreng i forvejen. 

Tak for svar ❤️ Jeg tænker også bare vi kaster os ud i det. Og tak for hintet med vådliggerlagen, han er nemlig også en varm dreng

Anonym
    21. januar 2021 kl. 21:22

oopsie skrev :

Min datter smed bleen, da hun var 3, på hendes initiativ. Og af med bleen var lig ingen ble, heller ikke om natten. Hun har ikke tisset i sengen overhovedet. Hun tisser grundigt af, inden hun skal sove, og især i begyndelsen var vi over hende i det sekund, hun vågnede: “Husk at gå ud og tisse”. Men det har ikke givet anledning til problemer – heller ikke selvom hun havde våd natble ofte op til (og hun i øvrigt var syg med dårlig mave, herunder flere møgbleer om natten, indtil dagen før hun droppede bleen). 

Det lyder super godt gået af din datter 🙏

Tilgangene til blefri er lidt forskellige kan jeg høre, men det gør jo bestemt ikke noget 🙂

Jeg har jo kun erfaringen fra den ældste og der har det slet ikke været oppe at tage både dag og natble – dels fordi han tisser virkelig meget om natten, men mest fordi han er hamrende ligeglad. Det er han også hvis han har uheld i dagstimerne. Han tisser bare og leger videre. 

Og lillebror er så i den helt anden grøft, han kan slet ikke holde ud at tisse i bukser og hvis han når at tisse en smule i bleen lige inden vi står op, så siger han det og vil have den af nu. Så forventeligt ville han nok også stå op og sige det hvis nu han havde et uheld om natten, ligesom han nu trods ble kommer fordi han skal tisse 🙏

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk