Close
Log Ind Opret Bruger

Ser dit barn John Dillermand?

Anonym
    14 januar 2021, 11:18

Hej piger!

Jeg sidder i det dilemma at min datter på snart 3 år syntes at programmet John Dillermand lige er sagen.. Nu ved jeg ikke om det er mig der er sippet, men jeg syntes bare ikke at det kan være rigtigt at det er børnetv?

Jeg ved godt at det ikke er meningen at det ikke skal være sexuelt, men alligevel syntes jeg ikke at min datter skal sidde og se en mand svinge rundt med hans ”diller” og syntes at det er normalt?

Er det bare mig eller? HJÆLP!

14. januar 2021 kl. 11:28

Vi ser det ikke, men der er ikke rigtig nogen årsag andet end at vk bare ikke har sat det på – der er andet vi ligeså gerne eller hellere vil se..

Min mening.. Du er sippet.. Hold nu op med at blive så stødt over noget så plat som en tegnefilm med en mand der har en lidt lang diller sad

Anonym
    14. januar 2021 kl. 11:29

Min nevø elsker det, og synes det skægt. Der jo intet seksuelt i det, det jo ikke fordi det er en rigtig ‘dillermand’ man ser🤪

Anonym
    14. januar 2021 kl. 11:35

Hedegård87 skrev :

Vi ser det ikke, men der er ikke rigtig nogen årsag andet end at vk bare ikke har sat det på – der er andet vi ligeså gerne eller hellere vil se..

Min mening.. Du er sippet.. Hold nu op med at blive så stødt over noget så plat som en tegnefilm med en mand der har en lidt lang diller sad

Hej Hedegård87, tak for svar!

Jeg tænker bare at du måske burde se det inden du deler din holdning sad

Jeg ved ikke om jeg som sådan bliver stødt over programmet, men jeg mener bare at det sender nogle forkerte signaler til børn om at mænd ikke kan styre deres "diller" og de derfor godt må svinge rundt med den som det passer dem..

Oven i det så er det en voksen mand der svinger rundt med sin "diller" mens der er børn der hepper på ham.. Jeg ved bare ikke helt om min datter skal have en opfattelse af at der er okay? 

Anonym
    14. januar 2021 kl. 11:37

Jeg ved godt at det bare er en tegnefilm, men jeg syntes bare at det sender nogle forkerte signaler, især til piger om at drenge godt må svinge rundt med "dilleren" og at den nogle gange gør ting som jo ikke er drengens/mandens skyld.. 

Anonym
    14. januar 2021 kl. 11:39

Hej Babyhåb2021, tak for svar smiley

Jeg ved godt at det bare er en tegnefilm, men jeg syntes bare at det sender nogle forkerte signaler, især til piger om at drenge godt må svinge rundt med "dilleren" og at den nogle gange gør ting som jo ikke er drengens/mandens skyld.. 

14. januar 2021 kl. 11:47

Jeg er selv i kæmpe dilemma over det.. Vores datter er heldigvis ikke gammel nok til at se det endnu, så har lige lidt tid at løbe på mht. min mening omkring det.. 

På den ene måde, har jeg det sådan, at det sender forkerte signaler til børn.. Altså at en mand ikke kan styre sin tissemand, og det er okay, at den laver ballade.. 

Men omvendt så var der en fra min fb, som lagde et billede op om børne-tv, som jeg selv så dengang.. Og det var bestemt ikke bedre – tværtimod.. Men jeg blev ikke præget af det, og det gjorde mine venner heller ikke.. Vi drak eller røg ikke som børn, og vi lærte stadig, at drenge ikke må overskride vores grænser og gramse på os uden vi har sagt god for det.. 

14. januar 2021 kl. 12:09

De må meget gerne, men gider ikke.

Jeg var barn i 80'erne, og det var overhovedet ikke bedre.

Folk er krænkelsesliderlige og overtænkende og tillægger det tanker, som børn ikke har. 

14. januar 2021 kl. 12:18

Kardemommemor skrev :

Hedegård87 skrev :

Hej Hedegård87, tak for svar!

Jeg tænker bare at du måske burde se det inden du deler din holdning sad

Jeg ved ikke om jeg som sådan bliver stødt over programmet, men jeg mener bare at det sender nogle forkerte signaler til børn om at mænd ikke kan styre deres "diller" og de derfor godt må svinge rundt med den som det passer dem..

Oven i det så er det en voksen mand der svinger rundt med sin "diller" mens der er børn der hepper på ham.. Jeg ved bare ikke helt om min datter skal have en opfattelse af at der er okay? 

Jeg kunne ikke være mere enig, og jeg vil absolut heller ikke vise det til min datter, som heldigvis ikke har opdaget det. Kan ikke se hvad formålet med det skulle være. Jeg tænker dog, at når nu din datter har opdaget at det findes, så bliver det svært at forklare hende hvorfor hun ikke må se det. Ville hun kunne glemme det, hvis du opfordrer hende til at se noget andet? Altså hvis du for eksempel satte en tegnefilm på, og sagde til hende at nu vil du rigtig gerne se den sammen med hende. Min datter er på samme alder, og hun ville hurtigt glemme at det fandtes, hvis jeg bare var lidt hurtig til at sætte noget andet på inden hun bad om at se det. Det nummer har jeg faktisk tidligere lavet, da der var en helt bestemt tegnefilm jeg syntes hun var ved at blive lidt for "afhængig" af at se. Og jeg ville også godt kunne finde på at bilde hende ind, at man ikke kan se programmet mere. Men det er selvfølgelig en individuel vurdering af hvad man kan slippe afsted med i den pågældende situation 🙈

14. januar 2021 kl. 12:39

Min datter ser det heller ikke, og kommer ikke til det. Jeg synes ikke der er nogen grund til at sætte lige dén tegnefilm på. Jeg er selv i dilemma omkring det fordi jeg på den ene side synes det er dejligt med frisind, men en voksen mand det svinger rundt med en enorm selvstyrende diller i en tegnefilm, hvorfor? Jeg synes det er latterligt🤷‍♀️

14. januar 2021 kl. 12:41

Nej, de er 3 og 4 år, og alt for små. De ved i øvrigt ikke hvad det er for jeg skruede væk første gang det kom, så det var kun tændt i et par minutter

De burde flytte det til ultra, hvor aldersgruppen er mere passende.

14. januar 2021 kl. 12:48

Afrodites skrev :

Jeg er selv i kæmpe dilemma over det.. Vores datter er heldigvis ikke gammel nok til at se det endnu, så har lige lidt tid at løbe på mht. min mening omkring det.. 

På den ene måde, har jeg det sådan, at det sender forkerte signaler til børn.. Altså at en mand ikke kan styre sin tissemand, og det er okay, at den laver ballade.. 

Men omvendt så var der en fra min fb, som lagde et billede op om børne-tv, som jeg selv så dengang.. Og det var bestemt ikke bedre – tværtimod.. Men jeg blev ikke præget af det, og det gjorde mine venner heller ikke.. Vi drak eller røg ikke som børn, og vi lærte stadig, at drenge ikke må overskride vores grænser og gramse på os uden vi har sagt god for det.. 

Åh gud, jeg kan sagtens huske det dér afsnit af Thomas og Tim, hvor der er "nøgne bryster" som de siger 🙈 Men forskellen for mig er bare, at det såvidt jeg husker kun er et enkelt afsnit det drejer sig om. Og  hvis jeg husker dette forkert, så mener jeg stadig der er kæmpe forskel på at se en nøgen krop, og på at se en mand gøre underlige ting med sin diller, selvom dilleren er falsk. Lidt større børn ved jo godt hvad diller betyder, så tænker de kan regne ud hvad det er meningen det skal forestille, og det er altså bare ikke en adfærd jeg ville have lyst til at promovere overfor et barn 😅

Angående øllen og smøgerne, så tænker jeg absolut  ikke det er noget man ville vælge at tage med i børnefilm i dag, netop fordi vi er blevet så bevidste om, at børn og unge ikke skal synes det er sejt at ryge og drikke. Begge mine forældre begyndte at ryge og drikke da de var omkring 12 år, fordi det bare var normalen i deres omgangskreds dengang 😳 Og det samme har gjort sig gældende for de fleste andre jeg kender på deres alder. Så personligt er jeg glad for, at man ikke viser børn den slags i dag som om det er normalt. Den nøgne mand på billedet aner jeg ikke hvem er, eller hvad for et program han er med i, men håber da han opfører sig ordentligt med sin diller 😂 Og tænker heller ikke den var gået i dag. Nu ville man vel nærmest kalde det blotteri, hvis en voksen stillede sig op helt nøgen foran nogle børn 😬

Anonym
    14. januar 2021 kl. 13:18

Jeg synes John dillermand er mega sjovt! Jeg ser det med min dreng og hans fætre. Vi skraldgriner allesammen.

Jeg tror virkelig ikke at børn får den opfattelse at det er okay at mænd svinger rundt med deres diller i tide og utide – det synes jeg er en noget overdrevet frygt at have. Det er SÅ karikeret og langt fra noget som helst virkeligt – det kan børn godt sortere i, er jeg fuldstændig overbevist om.

Jeg lægger meget mærke til at John altid næsten vælger den nemme udvej, men hans samvittighed sætter ind og det ender med at han gør det rigtige – selvom det er besværligt! Den lektie kan man lægge vægt på i stedet for at dilleren er farlig og upassende 🙂

14. januar 2021 kl. 13:35

Ungerne ser jo ikke deres ja diller som noget andet end en forskel på piger og drenge. Mine to drenge har da ofte vist deres frem uden at der er nogen sexuel karakter.

Så ja, her må de se alt hvad ramasjang producere da jeg mener det viser problemstillinger i børnehøjde. Det er vigtigt de har noget at spejle sig i. En fælles base.

14. januar 2021 kl. 14:13

Nu er mine børn kun (knap) 17 måneder, så det er begrænset hvad de ser (popsi og krelle 😅), men når de bliver lidt større, er jeg glad for at vi ikke har flow tv. For sikke noget lort at vise børn, ærligt talt.

En mand der ikke kan styre sin tissemand, det synes jeg er nok af i denne verden.

For ikke så længe siden fik jeg fortalt (af en kvinde som bl.a. havde studeret pædofiles tilgang på the darknet) at den største frustration blandt de pædofile var at børn nu om dags lærer at deres krop kun tilhører dem. At ingen andre har ret til at røre deres tissemænd/tissekoner og at de heller ikke må pille ved andres (dét og så at de havde en tæt person som de ville fortælle det til). Det gør en kæmpe forskel at blive ved med at vise sine børn hvilken opførsel med kønsdele er acceptabelt og sikkert og hvad der ikke er acceptabelt og sikkert. En mand der ikke kan styre sin diller? Det er sgu da et stort lorte budskab at sende. 

Tænker I at børnene bare ser tv uden at det har nogen indflydelse? Er det derfor at der er ingen børn som klæder sig ud som fx batman og spiderman efter at have set filmene/tegneserierne? 

Jeg er træt af folk der skriver at vi er kropsforskrækkede. Danskere er sgu da ikke kropsforskrækkede. Men der må sgu da være en grænse. 

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 50 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk