Close
Log Ind Opret Bruger

Afleverer I jeres børn i daginstitution?

• 5 januar 2021, 17:46

Hej

Jer på barsel med søskende – afleverer i de ældste søskende i vuggestue eller børnehave de her uger?

Eller jer som er hjemsendt men ikke kan arbejde hjemmefra? 
    Er blot nysgerrig 😊

Anonym
    5. januar 2021 kl. 17:55

Jeg er også på barsel. Hjemmeskoler min ældste i 0. klasse, da hun jo er hjemsendt og har også lillesøster hjemme fra børnehaven. Os der har mulighed for at holde børnene hjemme, skal gøre det synes jeg. Selvom det er hårdt til tider. Så ja, jeg har dem alle 3 hjemme😊

5. januar 2021 kl. 18:39

De to store  på 8 og 9 bliver hjemmeskolet jo, så lillebror på 5 er også hjemme. Selvfølgelig ville jeg nærmest sige

5. januar 2021 kl. 18:43

Ja, nogle dage – men ud fra en betragtning af hvor jeg bor 🙂

Forskellen fra sidst, er at nu er der ingen anbefaling fra myndigheder, om at det gør en forskel. De gentager igen, at børnene ikke bærer smitten ret godt, og at pædagogerne ikke er overrepræsenteret i sygdoms statistikken.

Presset denne gang kommer alene fra BUPL, som kollektivt vil passe på pædagogerne, i stedet for at lukke i de spidsbelastede områder. Og der er ingen tvivl om, at mange steder har været hårdt ramt, og helt på hælene! 
    Og der kunne jeg ikke drømme om det. Men vi har intet smitte haft en eneste gang her, hverken blandt børn eller personale. Og de har heldigvis et meget afslappet forhold til det hele. 
    Lige nu sender de pædagoger hjem "for at spare timer", hvilket jeg tænker slet ikke harmonerer med det som meldes ud fra regioner, og det gør desværre det bliver mega utroværdigt. Og går ud over de pædagoger der er kørt helt ned..

De ved at er de pressede, så ringer de bare mit barn hjem – det er selvfølgelig helt fair. Her har vi vurderet ud fra trivsel og andre personlige faktorer, at den bedste struktur og indhold får hun ved at komme ud de 4-5 timer dagligt.

Men der går nok ikke længe før der er nødpasning igen, og på et andet grundlag er det helt i orden med mig.👍

Men vi har diskuteret det meget de sidste døgn – hvad er samfundssind – hvad er fakta, og hvordan overlever alle bedst som en hel familie? Og skal vi følges ned Corona det næste års tid, så skal vi tage langsigtede løsninger.

Nu revurderer vi så, efter dagens pressemøde 🙂

5. januar 2021 kl. 19:04

Okay mange tak for jeres svar. Jeg arbejder i en daginstitution (vuggestue) og vi har i dag og igår nærmest haft fuld hus både i vuggestue og børnehave. Forældre på barsel, ledige forældre og hjemsendte forældre som ikke kan varetage arbejdet hjemmefra sender børnene afsted. Jeg har fuld forståelse for de forældre som skal arbejde hjemmefra men kan ikke lade være med at tænke, at vi under en pandemi stadig har fuld hus. 

5. januar 2021 kl. 19:15

Jeg arbejder i en kritisk funktion, men heldigvis kan mine forældre passe min søn på 14 mdr. Derfor kommer han ikke i vuggestue lige i øjeblikket. Men på at eller andet tidspunkt, er han nok nødt til at komme afsted….. desværre, da mine forældre nok ikke vil kunne passe i mange uger. 

5. januar 2021 kl. 19:20

Alle mine er hjemme og jeg arbejder også hjemmefra. Her på matriklen er det kun min mand der arbejder ude. Jeg handler alene om aftenen, når det er nødvendigt. 

5. januar 2021 kl. 19:25

sisi65 skrev :

Okay mange tak for jeres svar. Jeg arbejder i en daginstitution (vuggestue) og vi har i dag og igår nærmest haft fuld hus både i vuggestue og børnehave. Forældre på barsel, ledige forældre og hjemsendte forældre som ikke kan varetage arbejdet hjemmefra sender børnene afsted. Jeg har fuld forståelse for de forældre som skal arbejde hjemmefra men kan ikke lade være med at tænke, at vi under en pandemi stadig har fuld hus. 

Ikke for ar være mega nederen for jeg hører hvad du siger. min umiddelbare tanke er at den ene forældre arbejder hjemme (den som ikke er på barsel) og det kan være virkelig svært at få arbejdsro hvis der er flere små børn hjemme – selvom den ene er på barsel og kan tage børnepasningen 100%.

Jeg Har fx mange møder og hvis barnet (som er 2 år) ved jeg er i huset, så går han banans hvis han ikke kan komme ind til mig. Og så bliver arbejdsdagen virkelig svær at gennemføre. Og vil helst ikke fyres. 

Det er en virkelig svær tid for tiden. Jeg forstår dit spørgsmål, og der er sikkert nogen som ikke kan overskue at passe flere børn og passe arbejde og barsel. og andre er bare ligeglade og sender deres børn afsted selvom de sikkert kunne have dem hjemme. 

Håber for jer pædagoger, at folk tænker sig om. I gør nemlig et stærkt arbejde som jeg og mange andre sætter virkelig stor pris på. Så tak 🙏🏻

5. januar 2021 kl. 19:30

Jeg tror jeg læste i dag, at der var et gennemsnitligt fremmøde på 60-70% i institutionerne her efter nytår. 

5. januar 2021 kl. 19:46

Pt har jeg været deltidssygemeldet med bækkensmerter, da jeg arbejder med tæt borgerkontakt er jeg fra om et par dage når jeg rammer 3 trimester helt hjemsendt. Jeg holder min datter så meget hjemme som jeg kan overskue og giver hende korte dage. Men med bækkenløsning, med en dag om ugen med kontrol/scanning på sygehuset der ligger over en times kørsel hver vej så er det ikke muligt og holde hende hjemme alle dage. Jeg håber situationen er bedre når lillebror kommer til verden sidst marts/start april og når vi efter ca 4 ugers indlæggelse så storesøster kan få en normal hverdag og jeg kan få lidt tid til og lande hjemme med en lille ny opereret baby, en hverdag vi alle lige skal lande i efter sådan en indlæggelse og operation, Uden og skulle dårlig samvittighed og og sende min datter afsted fordi andre har en forventning om at man sagens kan passe store børn mens man har en lille baby. 

5. januar 2021 kl. 19:50

Vi holder vores hjemme. 

5. januar 2021 kl. 19:52

Jeg har en lille nyfødt og er derfor hjemme og min mand arbejder hjemmefra, men har alligevel sendt vores store i dagpleje. 
    Vi har overvejet herhjemme hvad vi skulle gøre, men vi har valgt at sende hende afsted fordi vi vurderer at risikoen for smitte i dagplejen er forholdsvis lille og samtidig har jeg brug for tid hvor jeg kan fokuserer på vores lille ny og amningen som driller mig og min mand har brug for at kunne koncentrere sig om arbejdet. 
    og så ELSKER hun virkelig at være afsted, Og har virkelig savner det her i juleferien! 
    Vi bor også i en af de kommuner der er mindst ramt, hvilket selvfølgelig også gør det mere trygt og vi ved at dagplejer overholder alle hygiejne regler osv. 

Hun får kortere dage end hun plejer, men det er ikke et Corona hensyn, men mere fordi jeg synes det er dejligt ikke at stresse ud af døren om morgenen og have nogle ekstra timer om eftermiddagen inden den står på aftensmad og putning. 
    Hvis hun nu havde været i en stor institution med mange børn og pædagoger havde jeg nok taget en anden beslutning, men lige nu føler jeg mig tryg ved at sende hende afsted. 

5. januar 2021 kl. 20:16

Jeg var på barsel med den mindste i foråret, hvor han var 3-4 mdr under nedlukningen. Min mand arbejdede hjemmefra. Storebror på dengang 4 år var jo også hjemme. Jeg var ved at knække nakken. Min mand havde sindsygt travlt, og jeg var på randen af en fødselsdepression og havde en baby der aldrig sov og ikke ville spise. Oven i skulle jeg underholde og aktivere storebror. Da børnehaven åbnede igen, kom han af sted som den første! Det var en lettelse for os alle, at vi havde nogle timer med fred og ro, min mand kunne arbejde mere fordybet og storebror fik en afvekslende dag med sine kammerater. Havde der i foråret været åbnet hele tiden i børnehaven, havde jeg altså sendt ham derned, også selv om jeg gik hjemme på barsel. 

Jeg arbejder selv med tæt kontakt og risiko for smitte. Jeg har også en familie at passe på, så pædagogerne er jo altså ikke de eneste der er udsatte, men må gå på arbejde for at varetage en samfundskritisk opgave, som mange af os andre. Dermed ikke sagt at jeg ikke tager hatten af for deres arbejde, for vi så da netop under nedlukningen i foråret hvor vigtige de er for at resten af vores samfund kan køre rundt. 

Anonym
    5. januar 2021 kl. 20:32

Vi aflevere den mindste i børnehave. Den store hjemmeskoles. 

jeg arbejder hjemmefra og min mand har fri i 2 uger. 
    Vi har snakket meget om det og for alles mentale helbred, kommer hun i børnehave. 

hun er efter længere tid herhjemme, sværere og sværere at aktivere herhjemme. Nu begynder det at kræve flere ture udenfor (legeplads, skov osv). Og så bliver det svært når både arbejde og storebrors hjemmeskoling skal passes. 

Hvis vi skulle gøre det, kunne det også godt lade sig gøre. Og hvis der pludselig kommer smitteudbrud i børnehaven (som vi heldigvis intet har set af, indtil videre), så holder vi hende hjemme. Men indtil da, kommer hun i børnehave. 

5. januar 2021 kl. 20:37

Ja, vores går stadig i vuggestue. 

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 134 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Kærlig hilsen

Julie & resten af Team Min-Mave.dk